امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
با وجود اینکه شب گذشته استاندار خراسان جنوبی از مهار آتش‌سوزی در پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند خبر داد، گزارش خبرنگار تسنیم از محل پالایشگاه نشان می‌دهد که این پالایشگاه همچنان در آتش می‌سوزد.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم در ساعت 8:45 صبح روز گذشته، یکشنبه، در پی آتش‌سوزی در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند‌، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشان از فرودگاه، شرکت نفت و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند و تمام تلاش خود را برای مهار این آتش به‌کار گرفتند و تا حدودی هم به مهار و کنترل آتش نزدیک شدند، اما ماهیت میعانات گازی به‌گونه‌ای است که مجدداً باعث ‌شعله‌ور‌ شدن آتش شد.
در حالی که در ابتدای صبح تنها یک مخزن در حال سوختن بود ولی به‌یک‌باره ‌آتش شعله‌ور شد و به انفجارهای متوالی در دیگر مخزن‌ها منجر شد به‌نحوی که از 22 مخزن این پالایشگاه به‌گفته استاندار خراسان جنوبی، 15 مخزن منفجر شد و میعانات آن در آتش سوخت.

تیم ارزیاب در حال بررسی علت حادثه هستند و  پس از تشخیص علت حادثه برآورد خسارت انجام می‌شود، ولی طبق پیش‌بینی مسئولان بیش از 700 میلیارد تومان خسارت به این واحد وارد شده است.
آتش‌سوزی منطقه ویژه اقتصادی خسارت جانی نداشت

محمدعلی آخوندی ‌مدیرکل مدیریت بحران ‌خراسان جنوبی در جدیدترین گزارش خود از آتش‌سوزی در این پالایشگاه اظهار داشت: ‌با توجه به شرایط مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، آتش همچنان ادامه دارد اما محدود و کنترل‌شده است. سه مخزن این واحد به مرحله انفجار نرسیده هرچند بخشی از آنها در آتش سوخته است اما بررسی می‌کنیم که این سه مخزن را با فوم سنگین از خطر انفجار نجات دهیم.

وی پیش‌بینی ‌کرد: در صورتی که این طرح عملیاتی آتش‌نشانی از فاصله نزدیک‌تر انجام شود احتمال می‌رود در صورتی که شرایط به همین شکل پیشرفت داشته باشد تا قبل‌ازظهر امروز آتش مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم بزرگ بودن حجم حادثه اما خسارت جانی نداشتیم البته خسارت‌‌های وارده به کارخانه پس از بررسی کارشناسی و دقیق باید توسط بیمه جبران شود.

آخوندی متذکر شد: دود موجود در آسمان ناشی از سوخت هیدروکربن‌های سبک و سنگین، گازهای سمی و شیمیایی خاصی ندارد و مشکلی از لحاظ مسمومیت ایجاد نمی‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها