امروز جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
معاون سازمان انرژی اتمی؛
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از اولویت های سازمان انرژی هسته ای، سالم سازی و افزایش مدت انبارداری محصولات مزیت دار است.
به گزارش کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، معاون سازمان انرژی اتمی در سفر به شهرستان قائنات و در جمع هیئت مدیره شرکت سهامی زراعی نیمبلوک با بیان این مطلب گفت: به جرات می‌توانیم بگوئیم در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره تامین کالا‌های ارزشمند، بخش انرژی هسته‌ای است که با استفاده از آن بتوانیم محصولات خود را با کیفیفت بالا صادر کنیم.


شیرمردی افزود: زعفران، زرشک و عناب خراسان جنوبی درگیر آفت است و برای فروش هم واسطه‌ها به دنبال بهره برداری شخصی هستند و اجازه نمی‌دهند کشاورزان آن طور که باید از دسترنج خود استفاده کنند و برگشت سرمایه برای خودشان باشد.


وی گفت: برنامه سازمان این است که به سمتی حرکت کنیم که آفات محصولات کشاورزی را کاهش دهیم و مدت زمان انبارداری محصول را بیشتر کنیم تا امنیت غذایی کشور را ارتقاء دهیم.


معاون سازمان انرژی اتمی افزود: زمانی که کشاورزان بدانند محصول خود را می‌توانند سالم در انبار نگهداری کنند، مجبور نیستند آن را با قیمت ارزان به دلالان بفروشند.


شیرمردی گفت: حوزه سلامت و امنیت غذایی یکی از اولویت‌های دولت در استفاده‌های کاربردی از انرژی اتمی است.


وی گفت: تلاش انرژی هسته‌ای در بُعد سلامت، در حوزه تولید دارو‌هایی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های سرطانی کاربرد دارد و امروزه با استفاده از دارو‌های هسته ای، بیماری‌هایی تشخیص داده می‌شود که با هیچ ابزار موجود دیگری در دنیا قابل شناسایی نیست.


معاون سازمان انرژی اتمی افزود: جلوگیری از بیماری‌های عفونی بیمارستانی با استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، جلوگیری از حرکت ریزگرد‌ها با تولید ماده‌ای به نام هیدرومالچ مرکب از چند پلیمر و بذر گیاه قابل رشد و تولید محصولات ارگانیک در بخش کشاورزی به ویژه در بخش محصولات استراتژیک و صادراتی، از تلاش‌های در حال انجام سازمان انرژی اتمی ایران است..

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه قاینات در خراسان جنوبی به عنوان قطب کشاورزی شناخته می‌شود گفت: زعفران قاینات از لحاظ کیفی حرف اول را در دنیا می‌زند و بزرگترین باغ زرشک جهان در روستای افین شهرستان زیرکوه است.

اسحاقی افزود: هدف ما این است که در زمینه مباحث علمی با استفاده از پرتودهی در محصولات کشاورزی منطقه، از لحاظ کمی هم جز برترین‌های دنیا باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها