امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: امسال بخش ملی در کنار بخش بین‌الملل برگزار می‌شود و برنامه‌هایی که مختص بخش بین‌الملل است همچون سال‌های گذشته در طول ایام جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.
به گزارش کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود نجفی در برنامه «سینماچی» رادیو جوان، درباره نحوه و تعداد فیلم‌های ارسالی به این جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سال جاری، تا ۱۵ آذر بود و یک‌صد و شش اثر ثبت نام کرده‌اند. 

او افزود: بنا به آیین نامه‌ای که منتشر شده و شرایط حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلم‌ها مورد بازبینی و بررسی هیئت انتخاب قرار خواهد گرفت و پس از ارزیابی‌های دبیرخانه تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش اصلی جشنواره رسماً اعلام خواهد شد. 

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره تعداد فیلم‌های راه یافته به این جشنواره گفت: برای بخش اصلی جشنواره تعداد ۲۰ فیلم در نظر گرفته شده است؛ اما بر اساس آیین‌نامه اگر تعداد فیلم‌های بخش اول به تعدادی برسد که لازم به جداسازی در بخشی مستقل باشد؛ بخش نگاه نو راه‌اندازی می‌شود و این روند تصمیمی است که باید از سوی هیئت انتخاب اتخاذ شود و تا پایان موعد مقرر یعنی ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود.


مسعود نجفی افزود: امسال به نسبت سال گذشته، حضور پرشورتر و گسترده‌تر بوده است به طوری در سال گذشته ۷۵ فیلم متقاضی شرکت در جشنواره بودند، در حالی که امسال ۱۰۶ فیلم ارسال شده است (در ادوار گذشته تا ۱۲۰ اثر ارسالی را هم شاهد بوده‌ایم) و در سال جاری حضور فیلم اولی‌ها پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود.

او گفت: باید توجه داشته باشیم که شگفتی‌های بسیاری از ادوار جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط فیلم اولی‌ها رقم خورده است و رونمایی از آثار این‌چنینی از جذابیت و شاخصه‌های ویژه‌ای برخوردار است؛ مانند فیلم ایستاده در غبار اثر محمدحسین مهدویان، ابد یک روز، اثر سعید روستایی، اتاقک گِلی به کارگردانی محمد عسگری و… که برای نخستین بار آثار خود را به جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کردند.

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تأکید بر تلاش مستمر و تخصصی فیلمسازان کشور گفت: رونمایی از بسیاری از فیلمسازان شاخص، موفق و برجسته کشورمان در جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده است و با معرفی آثاری شاخص مورد توجه ویژه قرار گرفتند مانند؛ ابراهیم حاتمی‌کیا، زنده یاد رسول ملاقلی پور و دیگر فیلمسازانی که با حضور در جشنواره درخشیدند و سپس جزو کارگردانان به نام سینمای کشور شدند.

مسعود نجفی در ادامه افزود: امسال هم همچون ادوار گذشته پیش بینی می‌کنیم که شاهد شگفتی‌هایی از فیلمسازان کشور باشیم و امیدواریم که در این بخش نیز شاهد معرفی و رونمایی از کارگردانان و فیلمسازان برجسته آتی کشور باشیم و در حال بررسی مقر جشنواره هستیم و البته پیش بینی ما برج میلاد است؛ اما هنوز به قطعیتی در این راستا نرسیده‌ایم و به محض تصمیم گیری نهایی، نتیجه را رسماً اعلام می‌کنیم تا تیم‌های رسانه‌ای در آنجا مستقر شوند.

او با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر گفت: برای امسال هنوز تصمیم خاصی برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی گرفته نشده است چراکه بزرگ‌ترین عامل و جذابیتی که تماشاگران را به جشنواره می‌کشاند محتوای فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره است.

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همچنین افزود: از آنجایی که امسال بخش ملی در کنار بخش بین‌الملل برگزار می‌شود طبیعتاً بازار فیلم را خواهیم داشت و برنامه‌هایی که مختص بخش بین‌الملل است همچون سال‌های گذشته در طول ایام جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد.

مسعود نجفی با اشاره به نحوه تهیه بلیت به ویژه در شهرستان‌ها گفت: امسال هم همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود و تهیه بلیت هم همچون ادوار گذشته روال خاص خود را دارد و بر اساس برنامه‌ریزی اعلامی از سوی دبیرخانه صورت خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها