امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای قطری:
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه مقاومت تاکنون با قدرت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داده، گفت که با این روند روزهای آینده برای این رژیم بسیار وحشتناک خواهد بود.
به گزارش کانون به نقل از فارس وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان و نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امشب (چهارشنبه) ۱۵ آذر ماه درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کردند.
آخرین تحولات مربوط به غزه و کرانه باختری و تهاجم رژیم صهیونیستی علیه فلسطین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این مکالمه تلفنی بود.

وزرای امور خارجه با محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه زنان و‌ کودکان در غزه و کرانه باختری، ضرورت توقف فوری جنایات جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی رژیم اسرائیل از طریق اقدام فوری جامعه بین‌المللی را خواستار شدند.

طرفین همچنین بر ارسال گسترده کمک‌های انسانی به مردم فلسطین تأکید کردند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در شبکه اجتماعی ایکس هم درباره وضعیت غزه نوشت: از مقامات عالی مصر قویا انتظار می‌رود که مرز رفح را بدون قید و شرط برای ارسال دارو، غذا و سوخت به سراسر غزه باز کنند.امروز نگاه زنان و کودکان بدون آب، دارو و غذای غزه به مرز رفح و تصمیم قاطع مصر دوخته شده است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این تماس تلفنی از تلاش‌های آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه حمایت کرده و قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات غزه و کرانه باختری را بعنوان تمرکز جامعه جهانی بر راه‌حل سیاسی مورد توجه قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با ببان اینکه مقاومت اسلامی تاکنون با قدرت در مقابل تجاوزات رژیم اسرائیل پاسخ داده است، گفت که با این روند روزهای آینده برای رژیم اسرائیل بسیار وحشتناک خواهد بود.

امیرعبداللهیان ۱۲ آذر ماه نیز در تهران و در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عمان بدر البوسعیدی با اشاره به دور جدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه و با بیان اینکه توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است، خطاب به آمریکا گفت که تا دیر نشده حمایت خود از جنایتکاران اسرائیلی را متوقف کند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین دوم آذر ماه در دوحه و در دیدار با همتای قطری هشدار داده بود که در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها