امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کنعانی؛
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه ادعایی نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر ایران تصریح کرد: ایران هرگونه ادعایی در خصوص این جزایر را دخالت در قلمروی داخلی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند و آن را به‌شدت محکوم می‌کند.
به گزارش کانون به نقل از تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به برخی بندهای بیانیه پایانی چهل و چهارمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران ابراز تأسف کرد و آن‌ها را غیرقابل قبول و مردود دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی در خصوص این جزایر را دخالت در قلمروی داخلی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌داند و آن را به‌شدت محکوم می‌کند.

کنعانی خاطرنشان کرد: توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین نظامی شفاف و مبتنی بر بازدارندگی و حفظ امنیت ملی است و آنچه خطر واقعی برای امنیت منطقه است، حضور نظامی بازیگران فرامنطقه‌ای و نیز رژیم‌ صهیونیستی به‌عنوان منبع اصلی ناامنی و تهدید کشورهای اسلامی و ثبات و امنیت منطقه‌ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر نقش امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه واقعی با تروریسم و همچنین تقویت و تحکیم امنیت دریانوردی تأکید کرد.

کنعانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین و تعهدات بین‌المللی خود در چارچوب حق و تکلیف پایبند بوده است و به همکاری‌های سازنده خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبتنی بر موافقتنامه جامع پادمان ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، براساس مذاکرات دوجانبه خود با دولت کویت و سوابق مذاکراتی، همواره بر همکاری دوستانه و سازنده در حوزه انرژی از جمله در منطقه آرش تأکید کرده است. بدون تردید، رفتارهای مبتنی بر توجه به منافع و مصالح مشترک، می‌تواند زمینه‌های مناسب همکاری‌های منطقه‌ای را فراهم کند.

کنعانی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان در چارچوب حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر، بر اراده کشورمان برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا در چارچوب همکاری با همسایگان و نفی مداخلات خارجی تأکید کرد.

سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان چهل و چهارمین نشست خود در دوحه قطر ادعاهای واهی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران درخصوص پرونده میدان گازی آرش، موضوع صلح‌آمیز هسته‌ای، قدرت دفاعی و بازدارندگی و جزایر سه‌گانه ایرانی تکرار کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها