امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
برنامه ریزی معاندان برای تخریبِ انتخابات اسفند ؛
همواره انتخابات و حرکت بر خطِ دموکراسی برای عده‌ای قابل‌تحمل نبوده و سعی داشتند با توسل به هر حربه‌ای، افرادِ حاضر در صف را از خطِ راست خارج و به بیراهه هدایت کنند.
 به گزارش کانون ، انتخابات در ایران از دیرباز بهانه‌ای بوده برای ایجاد زنجیره نفرت‌پراکنی عده‌ای تا با موش‌دوانی در روند این روش عادلانه برای انتخاب فرد یا افراد اصلح، آن را از قبل مهندسی شده بخوانند و مردم را علیه انتخابات بشورانند و در نهایت حکم به تحریم صندوق‌های رأی بدهند .

قطعاً بسیاری از مردم غائله انتخابات ۸۸ را به یاد دارند، فتنه و آشوب عده‌ای از طرف‌داران میرحسین موسوی ملقب به جنبش سبز بعد از پایان رأی‌گیری و اتهام‌زنی به نتایج انتخابات و ادعای مهندسی انتخابات برای چند ماهی کشور را به سمت آشوب برد و همین امر گمانه‌زنی‌ها را برای پایین آمدن مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۰ را افزایش داد. برخلافِ خواسته طرف‌داران جنبش سبز و علی‌الخصوص شخص میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و شانتاژ خبری توسط رسانه‌های معاند و تحریک مردم به رای ندادن، در نهایت انتخابات سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی با آمار مشارکت ۶۵ درصدی و شراکت حدود ۳۱ میلیون نفر از ۴۷ میلیون واجدالشرایط رای دادن با سربلندی جمهوری اسلامی و خفت و خواری معاندان برگزار شد .

زنجیره نفت پراکنی بعد از سال ۹۰ قطع که نشد؛ بلکه افزایش پیدا کرد. در روزهای منتهی به انتخابات ۱۴۰۰ برخلاف سال‌های قبل جبهه اصلاحات به فرد خاصی برای نامزدی ریاست‌جمهوری نظر نداشت و همین امر باعث شد که ابراهیم رئیسی در آستانه انتخابات یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در میان نامزدها برای سمت ریاست‌جمهوری باشد. همین موضوع باعث شد که در ابتدا میرحسین موسوی حتی در حصر خانگی با «تحقیرآمیز» خواندن انتخابات ۱۴۰۰، مردم را تحریک به نرفتن پای صندوق‌های رای بکند. در همین بحبوحه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق نیز هم پابه‌پای فائزه هاشمی انتخابات را تحریم کردند. علاوه بر چهره‌های سیاسی، تشکل‌ها هم بیکار ننشستند و با ریختن آب در آسیاب دشمن اقدام به نفرت‌پراکنی علیه انتخاب کردند. مجمع روحانیون مبارز به رهبری محمد خاتمی و نهضت آزادی از تشکل‌هایی بودند که رفتن پای صندوق را برای مردم تجویز نکردند .

در این میان برخی اصلاح‌طلبان نیز با انتشار بیانیه‌هایی در فضای مجازی هر آنچه که داشتند را رو کردند تا انتخابات ۱۴۰۰ از رونق بیفتد. صادق زیباکلام از جمله افرادی بود که پا را از گلیم فراتر گذاشت و گفت «هرکس در انتخابات شرکت کند با آبروی خود بازی کرده است» . 

بسیار تلاش کردند؛ ولی در نهایت چه شد؟ با پای صندوق رفتن ۳۰ میلیون نفر و مشارکت تقریباً ۵۰ درصدی، ثابت شد که همیشه دموکراسی است که حرف اول را می‌زند و مردم سرنوشت خود را به حرف‌های واهی عده‌ای فرصت‌طلب واگذار نمی‌کنند .

تا بوده همیشه این بوده؛ عده‌ای باهدف دستیابی به منافع خود قصد دارند دموکراسی را دیکتاتوری و یا حتی برخی اوقات دیکتاتوری را دموکراسی جا بزنند؛ ولی تاریخ و اعداد و ارقام نشان داده که همیشه مردم و اکثریت برای یک جامعه یا کشور تصمیم می‌گیرند.

یادداشت : علی کلانتری 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها