امروز چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطینی گفت: شرایط لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه وجود ندارد و وضعی جهنمی در انتظار این منطقه است.
به گزارش­ کانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در حالی که رژیم صهیونیستی حلقه محاصره جنوب نوار غزه را بیش از پیش تنگ‌ می‌کند، یکی از مسئولان سازمان ملل روز دوشنبه درباره جهنمی شدن اوضاع در نوار غزه هشدار داد.

لین هاستینگز هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از اول دسامبر و پس از پایان آتش‌بس موقت هفت روزه، حمله نظامی اسرائیل در نوار غزه گسترش پیدا کرده و ده‌ها هزار نفر دیگر از فلسطینی‌ها به دلیل نبود دسترسی به خوراک، آب، سرپناه و امنیت، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: دیگر شرایط لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه وجود ندارد و وضعیتی جهنمی در انتظار این منطقه است، چرا که عملیات کمک رسانی دیگر پاسخگوی نیاز‌های این منطقه نیست.

هستینگز با رد پیشنهاد آمریکا مبنی بر ایجاد «مناطق امن» خاطر نشان کرد: هیچکس در نوار غزه در امنیت نیست و دیگر هیچ جایی وجود ندارد که بشود به آن پناه برد. وقتی به صورت یکجانبه مناطقی به عنوان مناطق امن در نظر گرفته می‌شود، هیچ امنیتی برای آن قابل تصور نیست.

وی ضمن اظهار تأسف از ناکافی بودن سوخت و کمک‌های بشردوستانه افزود آنچه امروز در غزه شاهدش هستیم به زانو درآمدن نظام بهداشتی ، نبود دسترسی به آب سالم و آشامیدنی، نبود دسترسی به خوراک کافی برای مردمی که به لحاظ جسمی و روحی خسته شده‌اند، و همچنین فاجعه شیوع بیماری‌های واگیردار و فروپاشی بهداشت عمومی است.

در حالی که اسرائیل روادید هستینگز را تمدید نخواهد کرد و او را به عدم «بی‌طرفی» متهم کرده است، این مسئول سازمان ملل که در بیت‌المقدس به سر می‌برد افزود فضا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هر روز تنگ‌تر می‌شود و  اکنون  نیز دو مسیر اصلی ورود کامیون‌ها به غزه مسدود شده‌اند.
برچسب ها: غزه ، سازمان ملل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها