امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی امروز یکشنبه در سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
به گزارش کانون به نقل از فارس، در سومین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان امروز (یکشنبه) ۱۲ آذر ماه در سفر به تهران با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. 

بدر البوسعیدی ۲۶ تیر ماه سالجاری سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد. پس از آن هم وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

وزرای خارجه ایران و عمان جمعه شب دهم آذر ماه و در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرده بودند. 

امیرعبداللهیان در این گفت‌‌وگوی تلفنی از سرگیری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را نشان دهنده بی‌توجهی این رژیم به درخواست‌های بین‌المللی و‌ افکار عمومی جهان خواند. وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی نیز در این گفت‌‌وگوی تلفنی شعله ور شدن مجدد جنگ و توسعه آن را در منطقه تأسف‌بار خواند.

دو‌ وزیر خارجه در تماس تلفنی جمعه شب بر ضرورت آتش‌بس پایدار و ارسال گسترده کمک‌های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی در این خصوص تأکید کردند.

این چهارمین تماس تلفنی وزرای خارجه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و اولین تماس تلفنی بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه بود. وزرای خارجه ایران و عمان ۱۷ و ۲۹ مهر ماه و همچنین ۱۳ آبان ماه نیز تلفنی در این باره گفت‌وگو کرده بودند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه دهم آذر ماه و یک هفته پس از آتش بس موقت که چند بار تمدید شده بود، حملات خود به غزه را از سر گرفت. براساس اعلام وزارت بهداشت غزه در این حملات بیش از ۲۰۰ نفر شهید و بیش از ۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها