امروز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
لحظه به لحظه؛
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد پنجاهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که از صبح روز گذشته به مدت چهار روز آتش‌بس بشردوستانه اعلام شده است.
به گزارش کانون به نقل از راه دانا تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد پنجاهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که از صبح روز گذشته به مدت چهار روز آتش‌بس بشردوستانه اعلام شده است.
در اولین روز اجرای توافق آتش بس موقت، اولین دسته از اسیران فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی و اولین گروه از اسیرانی که نزد مقاومت در غزه بودند، با نظارت و مدیریت صلیب سرخ جهانی آزاد شدند.

نخستین گروه از اسیران فلسطینی شامل 39 زن و کودک هم از زندان عوفر در غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی آزاد شدند.

 22 اسیر اسرائیلی و اسیر خارجی که از سوی حماس آزاد شدند، توسط صلیب سرخ ابتدا وارد گذرگاه رفح شده و از آنجا به فلسطین اشغالی منتقل شدند.

حمله وحشیانه اشغالگران به کرانه باختری
درحالیکه شهرهای مختلف کرانه باختری شاهد برگزاری جشن و سرور به مناسبت آزادی و بازگشت اسرای زن فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بود اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به اردوگاه جدید عسکر در شرق نابلس به همراه ۱۵ جنگ افزار و تجهیزات نظامی خود حمله کردند.

این اشغالگران همچنین به منطقه عرانه واقع در شمال شهر جنین یورش بردند. شهر البیره نیز شاهد حملات اشغالگران صهیونیست و یورش به منازل شهروندان فلسطینی بود.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی نیز حمله کردند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که خالد حشاش جوان فلسطینی که چند روز قبل در حمله اشغالگران به نابلس زخمی شده بود به شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر نیز حمله کرده و اقدام به بازرسی منازل فلسطینی‌ها کردند. شهر الخلیل نیز شاهد حمله عناصر اشغالگر بود.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر حمله به مناطق مختلف کرانه باختری اقدام به تخریب زیرساخت‌های اردوگاه عسکر در شرق نابلس کردند. آنها مزار شهید حمزه الاشقر را تخریب کرده و تصاویر شهدای فلسطینی را پاره کردند.

این اشغالگران همچنین مانع ورود خودروهای امدادرسان به این اردوگاه برای درمان افراد زخمی شده در جریان حمله صهیونیست‌ها شده‌اند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی
رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی به دلیل ورود پرنده ناشناس (احتمالا پهپاد) خبر دادند.

نقض مکرر آتش‌بس از سوی رژیم اسرائیل
منابع الجزیره گفتند که ارتش رژیم اسرائیل به سمت اراضی و خانه‌های واقع در مناطق مرزی در شرق خان‌یونس (واقع در جنوب غزه) تیراندازی کرده‌اند.

بر اساس توافق آتش‌بس باید همه تحرکات و حملات رژیم اسرائیل در جنوب غزه متوقف شود.

ارتش اسرائیل مدعی رهگیری موشک حزب الله شد
ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه مدعی شد که یک فروند موشک زمین به هوا را که از لبنان به سمت یک پهپاد اسرائیلی شلیک شده بود، ساقط کرده است.

ارتش رژیم اسرائیل با بیان این ادعا که به پهپاد هیچ گونه آسیبی وارد نشده، از شلیک یک موشک پدافندی دیگر در این حادثه خبر داد و اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم به زیرساخت‌های حزب‌الله حمله کرده است.

66 شهید خبرنگار در 49 روز جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه
اتحادیه صنفی روزنامه‌نگاران فلسطین اعلام کرد که در 49 روز حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، 66 خبرنگار، روزنامه نگار و عکاس شهید شده‌اند که شش تن از آن‌ها زن هستند.

یورش گسترده رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
منابع خبری فلسطین گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به اردوگاه «عسکر» در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش برده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع مذکور همچنین گزارش دادند که در جریان این یورش بولدوزر رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تخریب خیابان‌های داخل اردوگاه کرد.

اذعان صهیونیست‌ها به بالا بودن محبوبیت مقاومت فلسطین در غزه
«اوهاد حمو»، خبرنگار و تحلیلگر شبکه تلویزیونی 12 رژیم اسرائیل درباره محبوبیت حماس و سایر گرو‌ه‌های فلسطین در غزه و کرانه باختری گفت که «هرگز شاهد تجمع در میدانی علیه حماس در غزه نبودیم. ولی در کرانه باختری، از هر 10 کودک فلسطینی، 9 نفر از آن‌ها الگوی اولشان ابوعبیده (سخنگوی القسام) و محمد الضیف (فرمانده القسام) هستند.

حماس 13 اسیر صهیونیست‌ را امروز آزاد می‌کند
شبکه 13 رژیم اسرائیل گزارش داد که مقامات رژیم اسرائیل به خانواده 13 اسیر صهیونیست اطلاع داده‌اند که  امروز آن‌ها آزاد خواهد شد و وضعیت و حال اسرایی که دیروز آزاد شده‌اند، خوب است.

المیادین از حمله به یک کشتی صهیونیستی در دریای عرب خبر داد
شبکه المیادین امروز شنبه به نقل از منابع اختصاصی خود مدعی شد که یک کشتی صهیونیستی پنجشنبه شب ساعاتی قبل از اجرایی شدن آتش بس در نوار غزه هدف حمله قرار گرفته است.

بنا به گفته این منابع، این کشتی باری اسرائیلی در نزدیکی دریای عرب و شمال دریای هند هدف حمله قرار گرفت که باعث آتش سوزی در آن شد.

المیادین جزئیات بیشتری درباره اینکه این حمله چگونه و از سوی چه طرفی انجام شده است، ارائه نداد.

پیش از این ارتش یمن  از زبان سخن‌گوی خود سرتیپ یحیی سریع، یک کشتی صهیونیستی را در حمایت از ملت غزه توقیف کرده و اعلام کرده بود که کشتی‌های صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری
منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک قباطیه در جنوب شهر جنین واقع در کرانه باختری یک جوان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

 ورود 200 کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه
در نخستین روز آتش‌بس 200 کامیون کمک‌رسانی از گذرگاه رفح وارد نوار غزه شدند.

تأیید حمله به کشتی اسرائیلی در آب‌های نزدیک به اقیانوس هند
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام مسئولی در وزارت دفاع آمریکا حمله به کشتی حامل کانتینر متعلق به یک تاجر اسرائیلی را تأیید کرد و گفت که این کشتی روز جمعه با پهپاد هدف قرار گرفته است.

به گفته این رسانه آمریکایی، این کشتی با پرچم مالت حرکت می‌کرد و احتمال داده می‌شود با پهپاد انتحاری هدف قرار گرفته است.

انفجار پهپاد منجر به وارد آمدن خسارت به این کشتی شده ولی تلفات جانی نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها