امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
رئیسی در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت؛
رییس جمهور گفت: نسبت به فلسطین نه فقط فلسطینیان بلکه‌ همه‌ی امت اسلامی باید حساسیت داشته باشند که به حمدالله حساسیت نیز دارند.
به گزارش کانون به نقل از مهر، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفتگو با ۵ شبکه محور مقاومت با موضوع فلسطین گفت: موضوع فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است. از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، امام راحل فرمودند مسئله اول جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است. نسبت به فلسطین نه فقط فلسطینیان بلکه‌ی همه‌ی امت اسلامی باید حساسیت داشته باشند که به حمدالله حساسیت نیز دارند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به لحاظ گستره‌ی کار و شکنندگی برای دشمن بسیار اهمیت داشت و هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست. تمام محاسبات دشمن را بهم ریخت. این یک شکست حیثیتی در عرصه سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی بود.

رئیس جمهور گفت: دلیل اینکه آمریکایی‌ها و کشورهای غربی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی از هم پیشی می‌گرفتند این بود که نگرانی جدی پیدا کرده بودند. بعضی از مسئولین غربی این نگرانی را به زبان آوردند و به بعضی از سران منطقه گفتند ما احساس کردیم که در یک آن رژیم صهیونیستی فروریخت. آمریکا به همین دلیل احساس کردند با تمام قوا چه با تسلیحاتشان چه با حضورشان و چه با رسانه‌هایشان برای کمک به رژیم صهیونیستی به میدان بیایند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل تصرف غزه و نابودی حماس وارد نوار غزه شد که در هیچکدام تا به امروز موفقیتی نداشته است تا امروز آنچه که ما ارزیابی داریم کشتن زن و کودک بود که پیروزی نیست. فضای ضدصهیونیستی به وجود آمده بی نظیر و در نتیجه جنایات خود اسرائیل است.

رئیسی تصریح کرد: کشتن زنان و کودکان یک فضای نفرت علیه صهیونیست در جهان ایجاد کرده است که تا امروز مسبوق به سابقه نبوده است. آنچه که غربی‌ها در مورد حقوق بشر و زنان و کودکان ادعا می‌کردند خلاف از آب در آمد. تمام انسان‌های فهیمده جهان متوجه شدند که تمام ادعاهای سازمان‌ها و ساز و کارهای بین المللی پوشالی و نادرست است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش آمریکا در جنگ غزه گفت: بعد از عملیات هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی فروریخت و آمریکایی‌ها آن‌ها را سرپا نگه داشتند.‌دلیل اینکه آمریکایی‌ها و کشورهای غربی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی از هم پیشی می‌گرفتند این بود که نگرانی جدی پیدا کرده بودند.

رئیسی افزود: بعضی از مسئولین غربی این نگرانی را به زبان آوردند و به بعضی از سران منطقه گفتند ما احساس کردیم که در یک آن رژیم صهیونیستی فروریخت. آمریکایی به همین دلیل احساس کردند با تمام قوا چه با تسلیحاتشان چه با حضورشان و چه با رسانه‌هایشان برای کمک به رژیم صهیونیستی به میدان بیایند.

رئیسی با بیان اینکه امروز قضیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نقش بر آب شده است، گفت: آزادی قدس شریف مربوط به مسلمانان است و خط مقدم این مسئله فلسطینیان هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اسرائیل در حذف مقاومت شکست خورد. رژیم صهیونیستی امروز در مقابل افکار عمومی جهان است.

رئیسی با بیان اینکه پیوند مردم فلسطین با جمهوری اسلامی ایران یک پیوند قلبی و راهبردی است، گفت: رؤسای کشورها در جلسات خصوصی می‌گویند مواضع شفاف ایران در خصوص فلسطین حق است و اظهار آن نشان از قدرت ایران است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها