امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
لحظه به لحظه؛
تجاوزات رژیم صهیونیستی در حالی وارد چهل و ششمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که زمزمه‌های برای برقراری آتش بس در غزه به گوش می رسد.
به گزارش کانون به نقل از راه دانا تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و ششمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که زمزمه‌های برای برقراری آتش بس در غزه به گوش می رسد.
یورش نظامیان صهیونیست به شرق قدس اشغالی و بازداشت سه فلسطینی
نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه با یورش به شهرک  الطور در شرق قدس اشغالی، سه فلسطینی را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی از یورش نظامیان صهیونیست به منطقه صافا در بیت امر واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری خبر دادند.

ده‌ها شهید در بمباران غزه / آب و غذا پیدا نمی‌شود
حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه منطقه‌های مسکونی و مراکز درمانی و همچنین پناهگاه‌های نوار غزه ادامه دارد. در جریان بمباران ۹ خانه در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی قبل نیز یک مدرسه را که دربرگیرنده آوارگان فلسطینی در منطقه الفالوجا واقع در غرب اردوگاه جبالیا است بمباران کردند.

همچنین در جریان بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات دست کم ۱۷ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیدند.

جزئیات توافق آتش بس به زودی طی ساعات آینده
«عزت الرشق» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که جزئیات توافق آتش بس به زودی طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.

عزت الرشق صبح امروز سه شنبه گفت که «برادران قطری قرار است جزئیات این توافق را اعلام کنند.»

او با بیان اینکه خیلی به توافق آتش بس نزدیک شده‌ایم گفت که طرف اسرائیلی برای به سرانجام رسیدن این توافق به ویژه از سوی نتانیاهو وقت کشی می‌کرد.

این مقام حماس گفت که همه گروه‌های مقاومت در میدان و تصمیمات سیاسی متحد هستند و توافق آتش بس شامل همه این گروه‌ها می‌شود.

الرشق افزود: آزادسازی اسرای اسرائیل در مقابل آزادسازی اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم خواهد بود.

برجای ماندن ده‌ها شهید در بمباران غزه
حملات جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و همچنین پناهگاه های نوار غزه ادامه دارد. در جریان بمباران ۹ خانه در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه تعدادی از فلسطینی های بی گناه به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی دقایقی قبل نیز یک مدرسه را که دربرگیرنده آوارگان فلسطینی در منطقه الفالوجا واقع در غرب اردوگاه جبالیا است بمباران کردند.

همچنین در جریان بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه النصیرات دست کم ۱۷ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیدند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین به عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست در منطقه الزیتون ادامه می دهند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملا قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی شود.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت وحشیانه ای اردوگاه جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نیز درهم کوبیدند.

کشته‌های ارتش اسرائیل به 70 نفر رسید
ارتش رژیم اسرائیل رسما اعلام کرد که دو تن از نظامیانش طی ساعات گذشته در درگیری‌های شمال غزه کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.

با هلاکت این دو نظامی صهیونیست در 26‌مین روز حمله زمینی به غزه، 70 نظامی صهیونیست طی این مدت کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی مدرسه پناهندگان فلسطینی را بمباران کرد
شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد: مقاومت فلسطین در تعدادی از محورهای شمال غزه با نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان درگیر است.

در گزارش فوق آمده است که رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای را در منطقه «الفالوجه» در غرب اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه  که آورارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بعد از بمباران دکل‌های مخابراتی، ارتباط در شهر غزه قطع شده است.

20 شهید در بمباران مرکز نوار غزه
رسانه های فلسطین امروز سه شنبه اعلام کردند که در جریان بمباران اردوگاه نصیرات واقع در مرکز نوار غزه 20 نفر غیرنظامی به شهادت رسیده است.

حملات حزب‌الله به پایگاه المطله اسرائیل
مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه «المطله» مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی
رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در الجلیل شمالی به دنبال ورود یک پرنده ناشناس که گفته می‌شود پهپاد است، فعال شده است.

گمانه زنی رسانه‌ای از جزئیات آتش‌بس احتمالی در غزه
-روزنامه الاخبار به نقل از منابع مقاومت درباره برخی از جزئیات توافق آتش‌بس گزارش داد، آنچه پیشنهاد شده، برقراری یک آتش‌بس 5 روزه است که طی آن همه عملیات‌های نظامی در سراسر غزه، چه بمباران‌ها و چه حملات زمینی متوقف می‌شود.

-همچنین برای آزادی 50 اسیر غیرنظامی اسرائیلی نیز توافق شده که شامل کودکان و زنان سالخورده و شاید برخی از مردان سالمند و بیمار به اضافه دو تابعیتی‌های روس، ترک، آسیایی، آمریکایی و اروپایی باشند.

- طبق توافق احتمالی مذکور، هر روز 10 اسیر غیرنظامی اسرائیلی در ازای آزادی 30 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می‌شوند.

-روزانه بین 200 تا 300 کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده و در جنوب و شمال این منطقه توزیع می‌گردد و این کمک‌ها علاوه بر غذا شامل تجهیزات پزشکی و سوخت نیز هستند.

-در سطح میدانی، قرار شده که رژیم صهیونیستی نیروهای خود را که در جاده صلاح الدین غزه مستقر هستند بیرون بکشد و حق نزدیک شدن به مردمی که در این منطقه تردد می‌کنند را ندارد.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به جنوب لبنان
بنا به گزارش رسانه های لبنان، ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک‌های عیتا الشعب، الجبین و کفر شوبا را در جنوب لبنان هدف حملات خود قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اطراف شهرک‌های «عیترون» و «یارون» در جنوب لبنان را با توپخانه هدف قرار داد.

 سرایا القدس از هدف قرار دادن 3 خودروی نظامی رژیم صهیونستی خبر داد
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز اعلام کرد که 3 خودروی نظامی را در محله شیخ رضوان و محله النصر با خمپاره‌های «تاندوم» هدف قرار دادند.

 هواپیماهای اسرائیل از عوامل اختلاف در توافق آزادی اسرا
رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش داده‌اند که توافق بر سر آزادی اسرا قریب‌الوقوع است و ممکن است به زودی اتفاق بیافتد.

با وجود این، یکی از موانع توافق این است که حماس خواسته که در مدت زمان توقف درگیری‌ها هیچ هواپیمایی نه برای مأموریت‌های شناسایی و نه حملات هوایی بر فراز آسمان غزه ظاهر نشود.

مطابق گفته مقام‌های اسرائیلی احتمال دارد 50 اسیر در وهله اول آزاد شوند و 100 اسیر دیگر در مراحل دیگر در ازای تمدید آتش‌بس آزاد شوند.

 حملات حزب‌الله به پایگاه حدب البستان اسرائیل
مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز سه شنبه پایگاه «حدب البستان» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

 2 خبرنگار المیادین در حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان به شهادت رسیدند
منابع خبری گزارش دادند در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان 2 روزنامه نگار لبنانی و یک غیرنظامی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، «فرح عمر» خبرنگار و  «ربیع المعماری»، تصویربردار شبکه المیادین لبنان در حملات امروز رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

درخواست فوری برای مخفی شدن صهیونیست‌ها در پناهگاه‌ها
رسانه های عبری گزارش دادند که به دنبال حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و شهادت دو خبرنگار المیادین، مقامات صهیونیست از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواسته به مخفی‌گاه‌های خود بروند.

80 شهید و 200 زخمی طی حملات صبح امروز به غزه
منبعی پزشکی در غزه به شبکه الجزیره گفت که در حملات بامدادی و امروز به مناطق شمالی غزه بیش از 80 نفر شهید شده و 200 تن دیگر زخمی شده‌اند.

 پایگاه نظامی «الراهت» هدف حملات مقاومت لبنان قرار گرفت
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز سه‌شنبه پایگاه «الراهب» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده و شماری زخمی شدند.

حمله پهپادی صهیونیست‌ها به خودرویی در جنوب لبنان
رسانه های لبنان با انتشار تصاویر خود از حمله پهپادی ارتش رژیم اسرائیل به خودرویی در جاده الشعیتیه و المعلیه واقع در جنوب منطقه صور لبنان خبر دادند.

حملات حزب‌الله لبنان به پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه سه‌شنبه پایگاه «جل العلام» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

 القسام: پایگاه نظامی «رعیم» را هدف قرار دادیم
گردانهای القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که پایگاه نظامی رعیم را هدف حمله موشکی جدید خود قرار داده است.

اعلام توافق آتش بس طی امروز
شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک دیپلمات آگاه و یک منبع نزدیک به موضوع گزارش داد که قطر امیدوار است امروز توافقی را برای آزادی گروگان‌های غیرنظامی که توسط حماس در عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده بودند را در ازای توقف درگیری ها اعلام کند.

براساس این گزارش، این توافق آزادی برخی زندانیان غیرنظامی اسرائیلی را در ازای توقف درگیریها دربرخواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها