امروز جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ؛
جنایت هولناکی که در بیمارستان «شفا» در غزه رخ داد، مصداق شکست بزرگی است که رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی از حماس متحمل شده و می‌خواهد از طریق رسانه از آن به‌عنوان دستاورد بزرگ در برابر حماس یاد کند. طبق آخرین اخبار از بیمارستان شفا در غزه، نیروهای رژیم اسرائیل در راهروهای این بیمارستان و تعداد زیادی تانک نیز در صحن حیاط مستقر شده‌اند.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا ، ارتش رژیم اسرائیل در ادامه سیاست سانسور جنایت‌هایش تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف این بیمارستان را بازداشت و همچنین برق و اینترنت بیمارستان شفا را هم قطع کرده‌است. این درحالی است که برخلاف ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور نیروهای نظامی حماس در بیمارستان شفا، هیچ نیروی نظامی در بیمارستان حضور نداشت. همچنین ارتش اسرائیل با انتشار تصاویری از داخل شهر غزه اعلام کرد سربازانش کنترل مجلس، ساختمان مرکزی، مقر پلیس و دانشکده مهندسی حماس را که برای تولید سلاح استفاده می‌شد، به دست گرفته‌اند. 
در همین زمینه مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن در گفت‌وگو با قدس با اشاره به حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شفا در غزه، گفت: تجاوز وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیمارستان شفا در شهر غزه انجام داد به‌عنوان یک جنایت جنگی و بر اساس برنامه‌ریزی تبلیغاتی صورت گرفته است. وی تصریح کرد: در هفته‌های گذشته بیشترین بمباران‌های صهیونیست‌ها در مناطق درمانی و بیمارستانی شهر غزه صورت گرفته و حمله زمینی به بیمارستان شفا تکمیل پازل نسل‌کشی در غزه است.
او در ادامه اظهار کرد: ارتش رژیم صهیونیستی جنگ را به محوطه بیمارستان شفا، به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع بیمارستانی غزه که اکنون میزبان هزاران زخمی و آواره است، کشانده و می خواهد آن را  به‌عنوان یک دستاورد نظامی در رسانه‌ها مطرح کند. رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با اشاره به شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی  گفت: دولت نتانیاهو هیچ آبرویی در عرصه داخلی و بین‌المللی ندارد به‌طوری‌که مردم آمریکا که روزی حامی صهیونیست‌ها در جهان بودند امروز با برگزاری راهپیمایی در شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا انزجار و تنفر خود را از  سیاست‌ها و جنایات این رژیم اعلام می‌کنند.
شجره در ادامه اظهار کرد: بیمارستان یکی از مکان‌های مدافع در برابر نسل‌کشی و جنایت جنگی در جهان محسوب می‌شود و هیچ  کشوری حق حمله به آن را ندارد، اما امروز در غزه شاهدیم بیشترین جنایات در این مکان صورت می‌گیرد، حتی با قطع آب، برق و گاز جریان حیاتی آن را نابود کردند؛ این یک برنامه‌ریزی مطلق و تکمیلی است که در غزه در جریان است.
وی در پایان تصریح کرد: تنها روزی که یک بیمارستان در غزه به‌صورت نظامی اداره شد روز گذشته بود که سربازان صهیونیست با استقرار نظامیان و تانک‌ها در بیمارستان اقدام به جنایت کردند. این در حالی است که امروز رؤسای جمهور کشورهای اروپایی و مجامع و سازمان‌های حقوق بشری همانند کشورهای عربی به دنبال منافع شخصی خود هستند و حاضرند کودکان و زنان بی‌گناه غزه زیر تانک‌های اسرائیلی و چکمه‌های آنان در بیمارستان‌ها، له شوند ولی کرسی قدرت را از دست ندهند. امروز مردم غزه متوجه شده‌اند سازمان‌ها و مجامع حقوق بشر مدافع آن‌ها در برابر جنایات صهیونیست‌ها نیستند و تنها راه نجات آن‌ها مقاومت است و آن‌ها با دل و جان در برابر این رژیم ایستاده‌اند. تحولات این روزهای غزه را می‌شود از زوایای گوناگونی تحلیل کرد و در عین حال رسانه‌ها هستند که تعیین می‌کنند کدام زاویه را برجسته و کدام‌یک را حذف یا تحریف کنند. صهیونیست‌ها هم از همان ساعات ابتدایی آغاز جنگ، تصمیم گرفتند در حوزه رسانه، روی «مظلوم‌نمایی» از خود و «هیولاسازی» از حریف متمرکز شوند. امکانات عظیم رسانه‌ای را هم که پشت «صهیونیسم جهانی» قرار دارد به میدان آوردند و با اضافه کردن «داستان» روی «اخبار جعلی» سعی در درگیر کردن عواطف جهانیان به نفع خود کردند. تا اولاً، افکار عمومی جهان و به‌تبع آن، قدرت‌های جهان را با خود علیه فلسطینی‌ها همراه و ثانیاً، جنایاتی که قصد انجامش را داشتند توجیه کنند! امروز کار به جایی رسیده که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید اسرائیل دو هفته بیشتر فرصت ندارد و چنانچه به هدفش در این مدت نرسد، فشار «افکار عمومی» کار را برای صهیونیست‌ها خیلی سخت کرده و «پنجره دیپلماسی نیز بسته خواهد شد». تظاهرات‌های بی‌سابقه و بزرگی که همه روزه از غرب تا شرق عالم علیه صهیونیست‌ها برگزار می‌شود ترسی است که تل‌آویو با آن مواجه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها