امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سی‌وهشتم؛
گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، یک دستگاه نفربر نظامیان اشغالگر را در غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.
به گزارش کانون به نقل از مهر در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته شده است ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت نیروهای کوماندوی خود در جریان حمله زمینی به نوار غزه خبر داد.
واکنش حماس به موضع گیری بورل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در خصوص اینکه حماس از بیمارستان‌ها و غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، به‌شدت محکوم کرد.

جنبش حماس در این بیانیه با تأکید بر اینکه اتهام‌زنی‌های «جوزف بورل» تحریف واقعیت‌های میدانی در نوار غزه است، اعلام کرد که این اتهام‌زنی‌ها به منزله پوشش اروپایی برای رژیم اشغالگر به منظور ارتکاب جنایات بیشتر علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع غزه است. ما اظهارات خطرناک بورل را که تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین المللی مستند جنایات رژیم اشغالگر را نادیده می‌گیرد، رد می‌کنیم و از او می‌خواهیم که فوراً اظهارات شرم آور و غیرانسانی خود را پس بگیرد.

این بیانیه می‌افزاید: تصاویر، اسناد و گزارش‌های بین‌المللی تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر بیش از یازده هزار فلسطینی ساکن غزه را که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن و کودک بودند، به شهادت رسانده است.

قسام با موشک «یاسین» چهار جنگ افزار رژیم صهیونیستی را منهدم کرد

گردان‌های قسام اعلام کرد که که ۴ جنگ افزار رژیم صهیونیستی را در محور شمال غرب غزه با راکت‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

قسام: حمله اشغالگران از حجر الدیک را ناکام گذاشتیم

گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق جحر الدیک با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین درهم کوبیده است.

انهدام چند تانک و نفربر جدید رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت فلسطین

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، یک دستگاه نفربر نظامیان اشغالگر را در غرب شهر غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد و این نفربر به صورت کامل در آتش سوخت.

گردانه‌های قسام همچنین از انهدام دو تانک رژیم صهیونیستی با راکت‌های یاسین ۱۰۵ و تاندوم در غرب شهر غزه خبر داد.

همچنین قسام چهار جنگ افزار رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه با موشک یاسین هدف قرار داد.

تل آویو: تاکنون ۴۳۰۰ حمله هوایی به غزه انجام داده‌ایم

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مدعی شد که تا کنون ۴۳۰۰ حمله هوایی علیه غزه انجام داده و صدها سکوی پرتاب موشک و راکت را منهدم کرده و ورودی‌های ۳۰۰ تونل متعلق به حماس را تخریب کرده است.

حملات جدید حزب الله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی در نزدیکی پادگان برانیت با موشک هدایت شونده هدف قرار گرفتند و شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله اشغالگران به اطراف شهرک عیتانا خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین بیان کرد: مرکز نظامی الراهب اشغالگران با سلاح مناسبت هدف قرار گرفته است.

زخمی شدن ۱۴۰۵ صهیونیست در حیفا و شمال فلسطین اشغالی

همچنین مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که از آغاز جنگ تا روز یکشنبه ۱۴۰۵ صهیونیست در حیفا و شمال فلسطین اشغالی زخمی شده‌اند و این موضوع را یک مرکز رسمی اشغالگران اعلام کرده است.

شلیک ۱۸ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با پرتنش توصیف کردن مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی اعلام کردند که روستای «عرب العرامشه» در شمال فلسطین اشغالی هدف ۱۸ موشک حزب الله لبنان قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که این موشک‌ها به مناطق باز و غیرمسکونی اصابت کرده است.

به اذعان این رسانه‌ها، از شهرک نشینان صهیونیست در دو منطقه الجلیل اعلی و الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی خواسته شد تا به پناهگاه‌ها و اماکن امن منتقل شوند و در آنجا بمانند.

همچنین همه راه‌های ارتباطی در دو شهرک صهیونیست‌نشین المناره و تل رمیم در شمال اراضی اشغالی بسته شد.

همزمان، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان تأیید کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های اللبونه، الجبین، شیحین، عیتا الشعب و رامیا را هدف قرار دادند.

عملیات جدید حزب الله در شمال فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز دوشنبه اعلام کرد که رزمندگانش یک واحد پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه الظهیره در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار دادند و موشک‌ها با دقت به اهداف خود اصابت و اشغالگران را متحمل تلفات قطعی کرد.

تداوم حملات هوایی به غزه

حملات جنگنده‌های رژیم صهونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در جدیدترین حمله اطراف بیمارستان اندونزی در شمال غزه هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: ما در خطرناک‌ترین محل قرار داریم و در راستای خارج کردن بقیه بیماران حرکت می‌کنیم. اوضاع خطرناک است.

از سوی دیگر معاون وزیر بهداشت فلسطین در غزه هم از داخل بیمارستان الشفا اعلام کرد: ما بارها بر ضرورت تأمین امنیت بیماران هنگام خروج تاکید کرده‌ایم. بیماران با وجود زخمی بودن مجبور به خروج هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها