امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
تضاد میان حرف و عمل ؛
تضاد بین گفته‌ها و اقدامات اردوغان در مورد اسرائیل در دوره‌های مختلف مورد توجه بسیاری از مردم و تحلیل‌گران قرار گرفته است.
به گزارش کانون به نقل از بولتن نیوز ، تضاد بین گفته‌ها و اقدامات اردوغان در مورد اسرائیل در دوره‌های مختلف مورد توجه بسیاری از مردم و تحلیل‌گران قرار گرفته است. اردوغان در بیانیه‌ها و سخنرانی‌های عمومی اغلب انتقادهای شدیدی نسبت به اسرائیل و سیاست‌های آن کشور ابراز کرده است. او اغلب به حملات اسرائیل به غزه و دیگر مناطق فلسطینی اعتراض کرده و این حملات را به عنوان نقض حقوق بشر و جنایت‌های جنگی محکوم کرده است.
از سوی دیگر، در عمل، ترکیه و اسرائیل همچنان روابط تجاری و نظامی خود را حفظ کرده‌اند. مثلاً ترکیه و اسرائیل همچنان معاملات تجاری انجام می‌دهند و تعدادی از توافقات نظامی نیز در گذشته بین این دو کشور به امضا رسیده است. این وضعیت تضاد میان گفته‌ها و اقدامات اردوغان را به چالش می‌کشد و مسائلی در مورد پیروی از سیاست‌هایی که در بیانیه‌ها انتقاد شده‌اند به وجود می‌آورد.
اردوغان در حالی ادعای مبارزه با اسرائیل را مطرح می‌کند که نماینده پارلمان ترکیه در یک سخنرانی می‌گوید: خلبانانی که غزه را بمباران می کنند در قونیه آموزش دیده‌اند. سوخت جنگنده آنان از اسکندرون ارسال می‌شود. مواد غذایی آذوقه صهیونیست های قاتل از آلانیا می‌رود. آب آشامیدنی آنان از مانوگات آنتالیا تامین می‌شود. سلاحی که در دست آن قاتلان است از حمایت (اردوغان) برخوردار است.
به نظر می‌رسد اردوغان صرفا بابت حفظ اعتبار خود علیه اسرائیل سخنرانی می‌کند ولی در عمل حاضر نیست هزینه جدایی از اسرائیل را پرداخت کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها