امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
دانشگاه میسور در کنار دریاچه شهر میسور قرار دارد . این دانشگاه مجموعه ای از دپارتمان های مختلف در مقاطع ارشد و دکتری است که به صورت کاملا مجزا از هم و به صورت مستقل اداره می شود .
دانشگاه میسور در کنار دریاچه شهر میسور قرار دارد . این دانشگاه مجموعه ای از دپارتمان های مختلف در مقاطع ارشد و دکتری است که به صورت کاملا مجزا از هم و به صورت مستقل اداره می شود . هر دپارتمان شامل یک مدیر دانشکده یا چیرمن و اعضای هیات علمی و اساتید ، گروه فنی آزمایشگاه ها ، کارمندان دفتری و خدماتی است. ساختمان اداری دانشگاه یا کرافورد هال ، یک ساختمان بزرگ و نسبتا قدیمی است که بسیار زیبا و دارای معماری با شکوهی است . چند زمین بزرگ ورزشی ، سالن آمفی تئاتر ، کتابخانه ، موزه و اینتر نشنال سنتر از دیگر بخش های دانشگاه به شمار می روند . 
این دانشگاه در حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده و از نظر علمی در سطح خوبی قرار دارد به صورتی که در حال حاضر از ده ها کشور جهان در آن دانشجو مشغول به تحصیل هستند . 
گفتنی است دانشگاه میسور در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و دارای رتبه خوب بوده و از نظر تقسیمات دانشگاهی هند نیز جز دانشگاه های پنج ستاره است. 
سیستم ارزیابی دانشگاه میسور بر اساس امتحان از صد نمره است و شما باید درس ها را به صورت مفهومی یاد بگیرید نه به صورت حفظ کردنی . ۵۰ نمره در امتحان  متعلق به آزمون پایان ترم بوده و ۵۰ نمره  نیز بر اساس امتحان های میان ترم و ۲ کارهای پژوهشی در نظر گرفته شده است. بر اساس ساختار درسی دانشگاه میسور، هر ترم باید بر روی موضوعاتی که به شما ارایه می شود پژوهشی انجام داده و به صورت سمینار ارایه کنید . امتحان پایان ترم هم شامل ۳ سوال ۱۰ نمره ای است که در پاسخ به آن ها باید حداقل ۴ صفحه A4 بنویسید . برای مثال از شما در یک سوال خواسته می شود که در مورد موضوعی خاص یک مقاله تحلیلی بنویسید .  ۲۰ نمره دیگر هم سوالات ۵ و ۲ نمره ای است که برای آن ها  نیز باید به ترتیب حدودا ۱ صفحه و نصف صفحه پاسخ دهید. به طور کلی ساختار آزمون در دانشگاه میسور نسبت به سیستم آموزشی ایران کاملا متفاوت بوده و شما برای هر امتحان باید حدود ۲۵ تا ۳۰ صفحه بنویسید .  نکته مهم دیگر این است که دانشجو باید به همه سوالات جواب دهد و اگر یک سوال را بدون پاسخ بگذارید بر کل نمره و سوالات دیگر تاثیر گذاشته و نمره کلی شما کم می شود . بدون اغراق برای موفقیت در این دانشگاه باید تلاش زیادی کرد و به هیچ عنوان نمی توان متکی به شب امتحان بود . 


بر اساس تجربیات دانشجویان ایرانی فارغ التحصیل از دانشگاه میسور، ترم اول سخت ترین ترم تحصیلی در مقطع ارشد است چون دانشجو نه با سیستم جدید آشنا بوده نه به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارد . هرچند که  ممکن است بسیاری از دانشجویان دوره های زبان را در ایران گذرانده باشند اما آشنا شدن با لهجه هندی و مکالمات روزمره، دست کم نیازمند تطبیق دو ماهه با محیط است.
البته معمولا دانشجویان ایرانی در پایان ترم اول درک می کنند که تا چه حد در زبان پیشرفت کرده اند و خبر خوب این که برای کاهش فشار درسی روی دانشجویان،  به عناوین مختلف مراسم شادی و جشن های متعددی از سوی دانشگاه برگذار می شود که برخی از آن ها را در ادامه معرفی می کنیم.
از نظر تقسیمات سیاسی، رئیس دانشگاه میسور، معاون فرماندار ایالت محسوب شده و دارای مقام بالایی  است. رئیس دانشگاه هر ساله در ویلای بزرگ محل اقامت خود یک میهمانی به افتخار دانشجویان خارجی  برگزار می کند که تنها با ارایه کارت دعوت می توان در این میهمانی شرکت کرد . کارت های دعوت هم از طریق international center  فقط به دانشجویان خارجی داده می شود . یک روز نیز در تقویم دانشگاهی به نام international cultural day   نامگذاری شده که در این روز مراسم جشنی با حضور کلیه دانشجویان خارجی و هندی برقرار می شود که طی آن هر کشور به معرفی فرهنگ ، هنر و آداب و رسوم خود می پردازد . از دیگر جشن های دانشگاه silver uni fest است که طی آن یک هفته مراسم جشن و کنسرت های متعدد در دانشگاه برقرار می شود . 
کلاس های مقطع کارشناسی کالج های وابسته به دانشگاه میسوردر مرداد ماه و کلاس های کارشناسی ارشد در شهریور شروع می شود . برای دوره دکتری هم یک دوره آموزشی تحت قالب course work  داشته و سپس روی موضوع پژوهش خود متمرکز می شوید. لازم به توضیح است که  در مجموعه دانشگاه میسور تنها کلاس های کارشناسی ارشد و دوره های دکتری  وجود دارد و کلاس های دوره لیسانس در کالج های وابسته به دانشگاه  تشکیل می شود. 
کلاس های دانشگاه عموما  از ساعت ۱۰ صبح شروع شده و تا ساعت ۴ یا ۵ عصر هر روز هفته به استثنای یک شنبه ها و تعطیلات رسمی برگزار می شوند . مدت هر کلاس هم ۱ ساعت بوده و  ساعت ۱۳ تا ۱۴ هم برای ناهار تعطیل است . در ضمن در نظر داشته باشید که به هیچ وجه  نمی توان روی خوابگاه و غذای دانشگاه حساب کرد .چون خوابگاه دانشجویی بر اساس استانداردهای ایران اصلا قابل اقامت و غذای دانشگاه نیز بر اساس سلیقه ایرانی ها قابل  خوردن نیست.

گزارش: دکتر احسان محمدحسینی- فارغ التحصیل دانشگاه میسور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها