امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
در جلسه شورای عمومی کانون مطرح شد؛
محمد صادق شهبازی، پژوهشگر و فعال فضای مجازی در خصوص نظم نوین جهانی و اتفاقی که در حال حاضر در غزه در جریان است توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش کانون در جلسه ای که با حضور اعضای شورای عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در دفتر مرکزی برگزار شد، محمد صادق شهبازی، پژوهشگر و فعال فضای مجازی در خصوص نظم نوین جهانی و اتفاقی که در حال حاضر در غزه در جریان است، گفت: در تمام دنیا تغییراتی در حال انجام است که ما در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدرت بازی کردن داریم. اینکه در جنگ اکراین بزرگترین پیروز بازی، چین و ما شدیم و در پی این ماجرا روسیه به لحاظ نظامی، اقتصادی و کشاورزی پیشنهادهای عملی زیادی به ما داد و ما می توانیم از این فرصت ها استفاده کنیم. 
وی افزود: کشور ما در حوزه اقتصادی نیاز به تغییر ریل دارد و باید مسیر ضربه زدن به تحریم ها را به جد عوض کنیم و راه های اساسی دیگری را امتحان کنیم تا بتوانیم به ساختار اصلی تحریم ها حمله کنیم. 
شهبازی گفت: در حال حاضر جنگ های زیادی در حوزه های انرژی، جمعیت، آب، مدیریت دیتا و تکنولوژی های هایتک در حال رخ دادن است که با مدیرت هر کدام عملا صحنه جنگ و مدیریت آن عوض خواهد شد. 
پژوهشگر فضای مجازی درباره جنگ اخیر فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت: اتفاقاتی که در طوفان الاقصی افتاد عملا احساسات دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، جهان عرب به صحنه آمد و هیچ کس خیال نمی کرد در کشوری مانند اردن، جوانان این کشور اینچنین علیه اسرائیل حاضر شوند و اگر ما بخواهیم در ماجرای نظم نوین جهانی مدیریت را برعهده بگیریم باید با مدیریت بهتر فضای مجازی، تاثیرگذاری خود را دیکته کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر مهدی باوندپور، قائم مقام کمیته اقتصاد و کارآفرینی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند که در حوزه داروسازی به تولید یک داروی خاص رسیده است، در توضیح این پروژه گفت: بنده از سال ۹۷ زمینی را در یکی از شهرک های صنعتی برای این کار تهیه کردیم و همیشه این کلیدواژه خدمت به کشور مد نظر من بوده که چه کاری کنم تا بتوانم برای کشورم مفید واقع شوم؛ همین باعث شد تا با تیم علمی شرکت دارو گستر طاق بستان این همکاری آغاز شود و ما طی ۴ سال کلین روم (clean room) را به اندازه ۳۰۰ متر ساختیم و ماشین آلاتی را در حوزه جامدات در آنجا مستقر کردیم و با تلاش شبانه روزی همه دوستان توانستیم فاز اول بهره برداری از جامدات را از سازمان غذا و دارو دریافت کنیم و دستاورد این مرحله، تولید کپسول پنی فیکس (pani fix ) بود که برای کم خونی به خصوص در مادران شیرده و باردار مورد استفاده قرار می گیرد. 
وی افزود: این ترکیب عوارض کمتری نسبت به مورد های مشابه داشته و  نکته مهم این ماجرا این است که در گذشته این دارو فقط از کشور آمریکا به ایران وارد می شده و حالا ما دومین کشوری هستیم که توانسته ایم تمام استانداردهای این دارو را به دست آوریم.
باوندپور ادامه داد: البته مشکلاتی در حوزه گسترش این کار وجود دارد که متاسفانه بانک ها علی رغم وجود تبصره های لازم، کمترین همکاری را با ما داشته اند که نیاز به عزمی جدی برای حمایت از صنعت داروسازی ملی به شدت احساس می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها