امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
منوچهر متکی در نشست شورای مرکزی و عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند:
دکتر منوچهر متکی دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در نشست شورای مرکزی و عمومی این کانون به تحلیل شرایط سیاسی منطقه و جنایات رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر پرداخته و عملیات طوفان الاقصی را شکست همه جانبه اسرائیل دانست.
به گزارش کانون، منوچهر متکی دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند روز گذشته در نشست شورای مرکزی و عمومی کانون ضمن تشریح شرایط فعلی و جنایات رژیم اشغالگر قدرس در غزه، آن را شکستی تمام عیار برای اسرائیل و متحدانش دانسته و در ادامه دو سناریو را طی روزهای آتی محتمل دانست: 
۱- وقوع آتش بس و پایان حملات وحشیانه به مناطق مسکونی غزه.
۲- حمله زمینی صهیونیست ها به باریکه غزه.
منوچهر متکی همچنین افزود:  هر دو سناریو به ضرر رژیم اشغالگر قدس خواهد بود زیرا در صورت آتش بس، اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و با شکستی مفتضحانه درگیر مشکلات داخلی شده و وجه بین المللی و هیمنه پوشالی شکست ناپذیری اش را از دست خواهد داد. در صورت وقوع حمله زمینی نیز باید در نظر داشت که طی عملیات طوفان الاقصی تنها دو هزار نیروی فلسطینی وارد میدان شدند اما حدود چهل هزار نیرو در این منطقه آماده ایجاد باتلاقی جهنمی برای نظامیان صهیونیست هستند. 
موضوع دیگری که باعث تردید صهیونیست ها نسبت به شروع درگیری مستقیم زمینی شده است، ترس از گسترش منازعات به سایر جبهه ها و گسترش جنگ به لبنان، یمن و حتی سوریه است. از سوی دیگر احتمال ابتکارات جدید جبهه مقاومت را نیز نباید نادیده گرفت. 
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: طی روزهای گذشته شاهد اعزام گروهی از نیروهای مردمی و جبهه مقاومت از عراق به لبنان بودیم و هزاران نفر در مصر، اردن و ایران نیز آماده اعزام برای دفاع از قبله نخست مسلمانان هستند. در سودان مردم سلاح ها را بر دوش خود حمل کرده و آماده اعزام به فلسطین هستند و در این شرایط وقتی آمریکا به صراحت اعلام می کند شواهدی از دست داشتن ایران در طوفان الاقصی ندارد یعنی از گسترش منازعات بیم داشته و می دانند در صورت افزایش تنش ها چه اتفاقات ناگواری برای رژیم صهیونیستی و متحدانش خواهد افتاد.
متکی ضمن تاکید بر این موضوع که غربی ها باید بدانند فلسطین روایتی نیست که محو شود افزود: فلسطین یک حقیقت ماندگار است.
دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در تشریح شرایط فعلی جنگ نابرابر مردم فلسطین و صهیونیست ها گفت: این یک اصل مهم است که وقتی در شرایط حمله هستید، مراقب ضدحمله باشید. فلسطینی ها از همین اصل بهره جسته و در سری ترین لایه ها این عملیات را برنامه ریزی کردند. در حال حاضر اسرائیل با بهره گیری از برتری هوایی خود در حال انجام اعمال جنایتکارانه در مناطق مسکونی است و امیدواریم محور مقاومت در صورت تداوم این شرایط برای آن برنامه داشته باشند. برای نمونه مراکز حساس سیاسی، هسته ای و نظامی اسرائیل باید تهدید شود و سران رژیم صهیونیستی بدانند که این حملات آن ها با پاسخ متناسبی از جبهه مقاومت همراه می شود.
متکی با اشاره به این مساله که طی سال های اخیر اسرائیل القا می کرد که داستان فلسطین تمام شده و همه چیز در کنترل ما است، کشورهای مختلفی را به عادی سازی روابط ترغیب کرده و در همین روزهای اخیر شاهد شکست همه جانبه این سیاست هستیم. وقتی هزاران خارجی تل آویو را طی روزهای گذشته ترک کردند یعنی اعتماد و امنیت برای افراد خارجی در اسرائیل خدشه دار شده است. بازرگانان خارجی در پی منافع اقتصادی خود هستند و اصلی ترین پیش نیاز اقتصاد، امنیت است و این موضوع پاشنه آشیل اسرائیل محسوب می شود. عملیات طوفان الاقصی به جهانیان نشان داد اسرائیل امن نیست و این موضوع تبعاتی بلند مدت برای رژیم صهیونیستی در پی دارد.
منوچهر متکی در ادامه توضیحات خود افزود: باید امروز پذیرفت که انتفاضه با سنگ پایان یافته و در حال حاضر یک مبارز فلسطینی به خوبی می داند که به سلاح نیاز دارد و باید مسلحانه مبارزه کند. از سوی دیگر کرانه باختری امروزه ظرفیت غزه دوم شدن را داشته و همزمان در سطح بین الملل شاهد بی سابقه ترین حمایت های مردمی و دولتی از فلسطین هستیم. این حمایت ها از کنار کاخ سفید، قلب اروپا تا شرق آسیا دیده شده و در خاتمه باید این موضوع را پذیرفت که طی تحولات اخیر، مرداب متعفنی که به عنوان ساحل آرامش توسط اسرائیل ایجاد شده بود توسط جوانان غیور فلسطینی به هم خورده و جهانیان از ماهیت درونی آن مطلع شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها