امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
منوچهر متکی:
شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دو تشکل اصلی در جریان اصولگرا که در دوره‌های پیشین انتخابات شکل گرفته اند، بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات تاکید دارند و در حال ارزیابی از عملکرد نمایندگان فعلی مجلس و شناسایی نیروهای جدید هستند. به نظر می‌رسد چالش اصلی این جریان در انتخابات امسال، دستیابی به لیست واحد و جلوگیری از تشتت لیست‌ها باشد.
به گزارش کانون به نقل از ایسنا، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرده است که« با تمام ظرفیت به میدان انتخابات آمده‌ایم تا نیروهای کارآمد و ظرفیت‌های کارشناسی را برای انتخاب مردم آماده کنیم.» این شورا کار شناسایی کاندیداهای احتمالی انتخابات را نیز  آغاز کرده است. هیئت مرکزی انتخابات شورای وحدت نیز با حضور حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، اسدالله بادامچیان، محمد رضا باهنر، شهاب‌الدین صدر، لاله افتخاری، نیره قوی، حجت الاسلام محمدجواد جلالی، متین منتظمی و منوچهر متکی انتخاب شدند.
 متکی به شورای نگهبان هم توصیه کرده است که شرایط برگزاری انتخابات مشارکتی را فراهم کند. او بیان کرده است که« انتظار و مطالبه همه دلسوزان و دوستداران حقیقی انقلاب و نظام این است که شورای نگهبان ضمن رد قاطع افراد دارای احکام قضایی و معاندان نظام، با وسعت نظر بیشتری نسبت به تایید صلاحیت‌ها ورود کند. انتظار این است افراد مشمول عنوان عدم احراز صلاحیت به حداقل برسد و واقعا شامل کسانی باشد که امکان احراز صلاحیت آنان نیست.» بادامچیان دبیرکل حزب مونتلفه هم توصیه مشابه متکی داشته و گفته که «به هر تعداد که میسر است میدان حضور در انتخابات داده شود.» مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت هم  بر این اعتقاد است که «می‌خواهیم مشارکت در این دوره بالاتر از دوره قبل باشد و این را در شرایط کنونی یک توفیق بزرگ برای نظام می‌دانیم. برای این دغدغه، لازم است شورای نگهبان با وسعت نظر بیشتری در بحث تایید صلاحیت‌ها ورود کند.»

البته سیامک ره‌پیک قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان نسبت به دیدگاه اعمال تساهل و تسامح برای افزایش مشارکت واکنش نشان داد. او اظهار کرد: « در اجرای قانون نباید نفوذ و تبعیضی وجود داشته باشد. نباید کار غیرقانونی انجام شود. اگر تساهل و تسامح منجر به عدم اجرای قانون و اجرای ناقص و تبعیض‌وار آن شود، اعتماد عمومی خدشه‌دار خواهد شد. اینکه گفته می‌شود شورای نگهبان باید از قانون عبور کند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم حرف صحیحی نیست. »

از سویی کارگروه تعیین مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، با عضویت غلامعلی حدادعادل به عنوان رئیس، داوری دبیر و قاسمپور، ریاض، روح‌الامینی و قدیمی چهار معاون شورا به همراه پنج عضو حقیقی شامل مهدی چمران،  پرویز سروری، مهدی محمدی، مهدی اقراریان و حجت‌الاسلام آقامیری تشکیل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها