امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
رئیس خانه احزاب کشور گفت: پارلمان استانی شورای وحدت اردبیل تشکیل شد که از مجموعه ای ۶۰ الی ۷۰ نفره از احزاب و دبیران احزاب و نمایندگان اقشار روحانیت و چهره‌های نافذ استان شکل میگیرد و این افراد ۲۱ نفر را از میان خود به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌کنند.
به گزارش کانون، منوچهر متکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: از قبل پیگیر بودیم که پارلمان استان را ایجاد کنیم و امروز پارلمان استانی اردبیل تشکیل شد که از مجموعه ای ۶۰ الی ۷۰ نفره از احزاب و دبیران احزاب و نمایندگان اقشار روحانیت و چهره‌های نافذ استان شکل گرفت و این جمع، ۲۱ نفر را از میان خودشان به عنوان شورای مرکزی انتخاب می‌کنند و نمایندگان آحاد جامعه از جمله اقشار، جوانان، رزمندگان، بانوان و... در آن حضور دارند.

وی افزود: شورای وحدت استان اردبیل را در دوران انتخابات گذشته تشکیل ندادیم اما به دنبال ایجاد زمینه هایی برای تشکیل پارلمان بودیم که در این خصوص نیاز بود زمان برای ارتباط با نیروهای خود و صدور احکام آنها داشته باشیم که به مرور این فرصت فراهم شد به همین علت تشکیل پارلمان کمی با تاخیر انجام شد اما این جمع  پر نشاط و پر انرژی خواهد بود و نوع ترکیب شورای وحدت استان اردبیل از نیروهای ولایی و ارزشی با سوابق بسیار خوبی هستند.

رئیس خانه احزاب کشور تشریح کرد: فرصتی فراهم شد در سفر به اردبیل با استاندار دیدار داشته باشیم در این دیدار بنده به عنوان رئیس خانه احزاب با وی در مورد ضرورت فعالیت‌های احزاب در کشور گفتگو کردیم و درباره انتخابات خانه احزاب استان اردبیل که قبلا مجمع آن تشکیل شده بود که با ترکیب یک جریان سیاسی در قالب‌های فکری اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و همچنین مستقلین درآن حضور داشتند تا دور جدید خانه احزاب تشکیل شود و ما از استاندار درخواست کردیم که تسهیلات لازم را برای ما ایجاد کنند که انتخابات خانه احزاب را برگزار کنیم.

متکی ادامه داد: دیدار بنده با استاندار همراه با بعضی نمایندگان احزاب سیاسی در اردبیل بود که ازجمله  نمایندگان هیات شورای وحدت استان اردبیل و هیات اعزامی از تهران  که سه نفر از اعضای هیات عالی شورای وحدت از جمله حجت الاسلام جلالی رئیس دفتر جامعه روحانیت مبارز و عضو هیات عالی و  دکتر کیهانیان عضو هیات عالی شورای وحدت و بنده که مسئول هیات اجرایی و سخنگوی شورای وحدت و عضو هیات عالی شورای وحدت هستم این دیدار انجام شد.

وی تصریح کرد: همچنین امروز به دیدار آیت‌الله عاملی نماینده محترم وی فقیه در استان رفتیم و گزارشی را از تشکیل شورای وحدت خدمتشان ارائه دادیم زیرا یکی از ویژگی های شورای وحدت این است که با روحانیت مرتبط هست و در تهران هم با جامعه روحانیت مبارز کارمان را سه سال پیش شروع کردیم و نمایندگان جامعه روحانیت مبارز در این تشکیلات حضور دارند.

رئیس خانه احزاب کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری در آغاز امسال بحث انتخابات را مطرح کردند که نشان دهنده این است که انتخابات پایان امسال از اهمیت بالایی برخوردار هست خانه احزاب نیز در ایجاد مشارکت مردم و رقابت نقش مؤثری دارد و دشمنان انقلاب تمام تلاششان را می کنند که انتخابات را تحریم کنند اما به مانند سال های گذشته کاری از پیش نخواهند برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها