امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
وزارت خارجه روسیه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری درگیری‌ها در قره‌باغ شد و از طرف‌های درگیر خواست به توافقنامه آتش‌بس بازگردند.
 وزارت خارجه روسیه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای خواستار توقف فوری درگیری‌ها در قره‌باغ شد و از طرف‌های درگیر خواست به توافقنامه آتش‌بس بازگردند.

به گزارش کانون به نقل از ایرنا ، در این بیانیه آمده است: در حال حاضر مهمترین مساله این است که طرفین به توافقنامه‌های سه‌جانبه‌ای که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ امضا شد و همه تدابیر لازم برای راه‌حل صلح‌آمیز در موضوع قره باغ را مشخص کرده است، بازگردند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما در پی شدت گرفتن سریع خصومت‌های مسلحانه در قره باغ قویا از طرف‌های درگیری می‌خواهیم که فورا خونریزی و خصومت‌ها را متوقف کرده و از بروز تلفات در میان غیرنظامیان جلوگیری کنند.

بیانیه این وزارتخانه افزود: در حال حاضر، نیروهای صلحبان روسیه به مردم قره باغ کمک می‌کنند و به آنها دارو می‌رسانند و در مساله تخلیه مردم همکاری می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه افزود: روند حل مساله قره باغ عمیقا تحت تاثیر این موضوع بود که ایروان در نشست‌هایی که در اکتبر ۲۰۲۲ و می ۲۰۲۳ تحت نظارت اتحادیه اروپا برگزار شد، رسما قره باغ را بعنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان برسمیت شناخت.

در همین حال، تاس گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه هفته جاری جلسه ای در مورد قره باغ تشکیل خواهد داد.

باکو سه‌شنبه اعلام کرد که در قره‌باغ یک عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خواهان خروج نیروهای نظامی ارمنستان از این منطقه است.

ارمنستان نیز گفت که هیچ نیروی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد: اگر گروه‌های ارمنی در قره‌باغ سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تحویل دهند ما آماده توقف اقدامات‌مان برای مقابله با تروریسم و مذاکره خواهیم بود.

در همین حال، گروهی از اعضای پارلمان اروپا از شورای اروپا خواستند تحریم‌هایی علیه جمهوری آذربایجان وضع کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها