امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
دهمین نشست کمیته بین الملل خانه احزاب ایران با حضور اکثریت اعضا و به میزبانی جمعیت طرفداران نظم و قانون با محوریت بررسی عضویت ایران در ائتلاف بریکس و دستاوردهای موفقیت آمیز این اقدام بخردانه از سوی کشورهای عضو در آینده نه چندان دور تشکیل گردید.
به گزارش کانون، 

فرید شهاب رئیس کمیته بین الملل خانه احزاب ایران در این نشست با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان دکتر رجایی و باهنر، گزارشی از اقدامات و نشست‌های شورای مرکزی خانه احزاب ایران، هیئت رئیسه کمیته بین‌الملل و مباحث مطرح شده در این جلسات و مصوبات صورت گرفته را ارائه نمود.
 
وی دیدار آقای متکی با هیئات عالی رتبه سیاسی و حزبی کشور ویتنام را از جمله اقداماتی ذکر کرد که با هماهنگی کمیته بین‌الملل برگزار شد و مطالب خوبی در خصوص ارتباط احزاب ایران با حزب کمونیست ویتنام و دعوت از خانه احزاب جهت سفر به این کشور مطرح شد.

شهاب عضویت ایران در ائتلاف بریکس را از جمله موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های بین المللی برشمرد و اظهار داشت: پذیرش ایران در ائتلافی که کشورهای عضو آن حدود نیمی از جمعیت مردم جهان را دارا هستند و بریکس پلاس بیش از یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد، نشان از پتانسیل بالا و بهره‌مندی از قدرت و ظرفیت‌های لازم و همسو با دیگر کشورها در این عرصه جهانی است.

 وی حضور کشورهایی نظیر روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی را در بریکس از شاخصه‌های مثبت این ائتلاف دانست و گفت: طرح پیشنهاداتی نظیر دلار زدایی که از سوی کشورمان نیز مطرح گردید ازطریق بریکس دست یافتنی است.

 رئیس کمیته بین الملل در پایان ابراز امیدواری نمود با پیگیری‌های صورت گرفته جهت برگزاری همایشی با حضور دست‌اندرکاران صدا و سیما زمینه‌های حضور احزاب در رسانه ملی بیش از بیش فراهم گردد، چرا که نقش آفرینی رسانه ملی است که می‌تواند صدای احزاب را در حوزه‌های مختلف، سیاسی ،فرهنگی، اقتصادی ،اجتماعی و غیره را به گوش مردم برساند.

سید محمودرضا سجادی سفیر اسبق ایران در روسیه به عنوان میهمان دهمین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب مطالب مبسوطی را در خصوص برگزاری اجلاس بریکس و نقش کشورمان در این رخداد بین المللی عنوان کرد و آن را حائز اهمیت دانست.
 وی خاطرنشان ساخت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ابتدا به ساکن دستاوردهای مهمی را در جهان به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به مقابله با پروتکل‌هایی که از سوی صهیونیست وجود داشت و آنها قصد داشتند اساس دین را از بین ببرند، اولین اتفاق انقلاب اسلامی دین‌خواهی و ازدیاد قدرت دین بود که نقشه‌های آنها را بر هم زد دومین اتفاق شکل گیری جریانات ضد غربی از سوی انقلاب اسلامی ایران بود، نمونه‌های زیادی از آن را می‌توان در طول تاریخ انقلاب تاکنون نام برد، و سومین اثر انقلاب روشنگری در خصوص جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه بشریت  بویژه در حق ملت مظلوم فلسطین بود.
 
سجادی افزود: انقلاب اسلامی ایران در ادامه حیات خویش همواره دستاوردهای شگرف و ارزشمندی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است که از آن جمله می‌توان به پیشرفت‌های مهمی که در عرصه‌های مختلف علمی، دفاعی، صنعتی و...به دست آمده اشاره کرد.
 
وی عضویت ایران در بریکس در کنار سایر کشورهای قدرتمندی نظیر روسیه هند و چین را از نشانه‌های بارز اقتدار کشورمان در جهان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تشکیل این ائتلاف در واقع توجه به پیام قرآن در خصوص اتحاد و مشارکت در امور خیر و  ممانعت و دوری گزیدن از شر است.
  سفیر اسبق ایران در روسیه گفت: مسئله استیلا و تسلط دلار موجودیت آمریکا را شکل داده از همین طریق قیمت نفت و سایر کالاها را دلار تعیین می‌کند، از این رو بریکس اتفاق بزرگی است که بر هژمونی آمریکا لرزه افکنده و پیوستن کشورهای قدرتمندی نظیر ایران در این ائتلاف به دیگر کشورها نیز جرات داده تا از این طریق در مقابل آمریکا بایستند.

سجادی در پایان با اشاره به حضور چند ساله خویش به عنوان سفیر ایران در روسیه این کشور را دارای شاخصه‌های مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. برشمرد و افزود: ارتباط ما با کشور روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند و در عین حال همراه در تحولات بین المللی می تواند برای دو کشور مفید و با اهمیت باشد.
 
لازم به ذکر است سایر اعضا در این نشست نکته نظرات و اقدامات صورت گرفته در راستای اهداف کمیته بین‌الملل خانه احزاب را تشریح نمودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها