امروز دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۷
کد خبر: ۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه:
به گزارش کانون به نقل از خبرگزاری مهر، مسعود ستایشی، روز سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲، در نشست خبری به ارائه تازه‌ترین موضوعات روز در حوزه قضائی پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
سخنگوی قوه قضائیه ضمن گرامیداشت اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین مراسم جمعی تاریخ است و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه دستگاه قضائی همپای تمام زائران مشتاق زیارت آماده است تا برای رفع موانع این همایش بزرگ اقدام کند و در این راستا تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

وی ادامه داد: این مسئولیت نباید منجر به فراموشی سایر خدمات قضائی و مانع ارائه خدمات بهینه شود. همچنین به مناسبت سالروز شهادت دولتمردان برخاسته از انقلاب اسلامی باید نام شهدای دولت را گرامیداشت.

ستایشی گفت: شهیدان باهنر و رجایی عدالت را سرلوحه کار خود قرار دارند و با مظلومیت نام خود را جاودانه ساختند و هفته دولت را به تمام دولتمردان تبریک می‌گوئیم.

وی با بیان اینکه عدالت تنها در یک محور وجود ندارد، گفت: عدالت را باید در جامع محورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببینیم و به آن نائل شویم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هفته گذشته بیست و چهارمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با موضوع توجیه و تبیین قانون جدید مجلس و مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار و دستوراتی برای انسجام بخشی در حرکت آتی دستگاه قضائی صادر شد.

ستایشی اظهار کرد: تاکید رئیس قوه قضائیه بر موقعیت شناسی در اجرای قانون و شناخت ترفندهای جدید دشمن در داخل و تلاش برای صیانت از اعتماد مردم از طریق شنیدن دغدغه‌های مردم بود.

وی گفت: برخورد بلادرنگ اما متقن، منطقی و قانونی با مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی و عدم مسامحه با این موارد از جمله دستورات رئیس قوه قضائیه است و هیچ مسامحه‌ای با فساد نداریم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه برای برخورد با جرایم مشهود از جمله جرم بی‌حجابی، گفت: بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا صدور قوانین جدید بررسی می‌شود بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه مستمرا گفته شده در حوزه حجاب قانون وجود دارد و بی حجابی جرم مشهود است و کیفیت جرم مشهود در قانون بیان شده و ضابطان موظف به برخورد با جرم مشهود هستند.

وی با اشاره گرانفروشی بلیت‌های مراسم اربعین گفت: در حوزه قضائی تهران تدابیر ویژه ای توسط دادستان تهران اندیشیده شده است و ۴ پرونده قضائی مشتمل بر ۸۵ سایت و آژانس تشکیل شده ۵۷ سایت و آژانس غیر مجاز شناسایی شده‌اند و پیرامون ۷۰ مدیر سایت استعلامات قانونی صورت پذیرفته حدود ۵۴ استعلام از معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور به عمل آمده است و حسب مورد نسبت به مسدودسازی برخی از سایت‌ها اقدام شده است.

ستایشی گفت: بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و برعکس به میزان ۴ میلیون مشخص شده است و فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم مطلقاً ممنوع است و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروهی بیش از ۹ نفره نیستند ۳ سکوی برخط برای مهیا شده تا به نمایندگی از شرکت‌های فاقد امکانات اقدامات لازم فروش بلیت برخط را فراهم کنند و کلیه قراردادهای چارتری با حالت تعلیق درآمده است.

وی درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه از سوی رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین المللی، گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع واصل نشده است اما این اطمینان را می‌دهیم دستگاه قضائی با تمسک ب موازین شرعی و قانونی اگر گزارشی در خصوص تضییع حقوق عمومی دریافت کند هیچ چشم پوشی نخواهد داشت.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی به شاهچراغ گفت: اقدامات بسیار موسع و گسترده‌ای از سوی ضابطان و قوه قضائیه صورت پذیرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده و تا حصول نتیجه آنها را با قاطعیت دنبال خواهیم کرد هیچ تعارفی با کسانی که برهم زننده امنیت عمومی هستند، نداریم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها