امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
تصویری از سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر گروه بریکس در آفریقای جنوبی منتشر شده که او در آن نه تنها رئیس هیأت اعزامی ایران، بلکه پیش‌نماز نمایندگان ایرانی است و این امر با واکنش مثبت بسیاری در فضای مجازی مواجه شده است.
به گزارش کانون به نقل از  ایسنا، این اقدام رئیس‌جمهوری کشورمان مورد پسند بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) قرار گرفته و بسیاری آن را اقدامی «زیبا و جسورانه» توصیف کرده‌اند.

یک کاربر این شبکه اجتماعی "غرور یک مسلمان" در برپایی نماز و ترویج اسلام را ستود و کاربر دیگری در واکنش به این تصویر نوشت: بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفته‌ام که می‌بینم رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی فرهنگ ایرانی را در طلایه اجلاس بریکس به نمایش گذاشته است. این اقدامی جسورانه است.

یکی دیگر از کاربران با اشاره به این تصویر، از آن برای نکوهش «تحمیل خواسته‌های غرب» بر دیگر کشورها از طریق «اعمال فشار نظامی یا قطع بودجه‌های حمایتی» استفاده کرد و نوشت: برعکس گروه هفت و ناتو، تاب‌آوری و پاسداشت تفاوت‌های مذهبی و فرهنگی از ستون‌های شکل‌دهنده بریکس هستند.

حتی یک حساب هواداری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با تحت تاثیر قرار گرفتن از این تصویر، در پیامی نوشته است: ما هم باید نیایش را به آمریکا، کنگره و سنا بازگردانیم. کشوری که خدا نداشته باشد، کشور نیست.

یکی دیگر از کاربران بر ضرورت عبادت و دعا پیش از هر تصمیم‌گیری مهمی تاکید کرد و دیگری با انتقاد از مادی‌گرایی جوامع غربی نوشت: اگر دست از پیروی از آمریکا بر داریم، می‌توانیم به چیزهایی بجز ماشین و خانه هم فکر کنیم.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست سالانه خود را از سه‌شنبه تا پنجشنبه گذشته در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها