امروز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
با توجه به اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و لزوم همدلی و مشارکت نیروهای مختلف انقلابی برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو، کمیته سیاسی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در بیانیه ای ضمن تبیین شرایط موجود، از عموم ملت قهرمان و شهیدپرور ایران درخواست کرد ضمن حضور پر شور در این انتخابات، نقشه های دشمن را بی اثر کنند.
به گزارش کانون، متن بیانیه انتخاباتی کمیته سیاسی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند به قلم دکتر علی محمد حلمی، دبیر کمیته سیاسی، به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد
بار دیگر حضور بزرگ سیاسی- دینی ملت ایران با مشارکت حد اکثری در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ شکل می گیرد . 
بسیاری از تحلیلگران بی طرف جهان، انقلاب بزرگ اسلامی و نقش آفرینی ملت مسلمان و حماسه ساز ایران را پدیده ای نادر و قدرتمند در عصر حاضر می دانند که موجب تغییرات هندسه سیاسی جهان و به وجود آمدن نهضت های استقلال طلبانه و عدالتخواهانه در منطقه شرق و دیگر مناطق جهان شده است . 
به عبارت دیگر نظم جهانی که کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم برای خود تعریف و ایجاد نموده و دیگر کشورهای جهان را در حوزه سلطه گری و استثماری خود تقسیم کرده بودند با ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی ایران دگرگون شده و اینک شاهد نظم نوینی در تقسیم بندی قدرتهای سیاسی در جهان هستیم که یک ضلع آن ایران است و بدون اغراق، امروزه یکی از محورهای مهم تولید قدرت و شکل گیری نظم جدید جهانی کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود . 
این اقتدار سیاسی که ایران را در برابر دشمنان و قدرتهای سلطه گر و به ویژه آمریکا و برخی کشورهای غربی، شکست ناپذیر و قدرتمند نموده، مدیون خون پاک شهدا و به برکت اعتقادات راسخ و راستین اسلامی و غیرت و مقاومت مثال زدنی مردم عزیز ایران است که تحت زعامت و رهبری اندیشمند فرهیخته و هوشیار و با صلابت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله حاصل شده است.
خداوند سبحان را شاکریم که ملت ما را مؤمن و امیدوار و مقاوم قرار داد تا در عصر جدید پرچم دار عزت و استقلال و مقابله با ظالمین و بزیدیان جهان باشیم . 
نقش مجلس شورای اسلامی در نظام مردم سالاری دینی نقش بی بدیل و سرنوشت سازی است ، چرا که تصمیمات مهم کشوری ، برنامه های سالانه و ۵ ساله ، نظارت بر عملکرد دولت و مسؤلین اجرایی ، بررسی لوایح و طرح های توسعه ملی ، تنظیم روابط خارجی و تامین منافع ملی با ابتکار و تلاش هوشمندانه و تصویب قوانین و مقررات و نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق میشود.
یک مجلس قوی زمانی شکل می گیرد که نمایندگان با دانش و متعهد و متخصص و کاربلد در انتخابات پیروز شوند . بنابر این نقش مردم در انتخاب نامزدهای شایسته و مورد اعتماد و پاک دست بسیار مهم و سرنوشت ساز است تا مجلسی قوی شکل گیرد . 
امروزه بدون ذره ای تردید، بر همه نخبگان ، تشکل های دینی و سیاسی و فعالین اجتماعی و رسانه ای تکلیفی ملی و انقلابی است تا نسبت به اهمیت حضور مردم در انتخابات و انتخاب درست نامزدها به صورت رو در رو یا نوشتن مقاله و ایراد سخنرانی و تحلیل درست از شرایط کشور و جهان اقدام نموده و  مردم عزیزمان نیز می بایست نسبت به نقش آفرینی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ترغیب و اهتمام جدی داشته باشند . 
در خاتمه تاکید می شود همه ما اعم از مردم و خدمتگزاران برای حفظ کیان ایران اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان دست در دست یکدیگر پشت سر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا خداوند متعال نعماتش را بر ما افزون  و خطرات را از کشور عزیزمان دور سازد . کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند چه در دفتر مرکزی  تهران و چه در دفاتر استانی با تمام توان و اعتقاد خود در خدمت مردم عزیز و همه سازمانها و تشکل های ایرانی برای خلق حماسه ای بزرگ در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه است .
علی محمد حلمی
دبیر کمیته سیاسی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها