امروز چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
آمریکا به جای ریختن خون مردم افغانستان به توسعه و رفاه کمک کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگو با مجله «آتلانتیک» گفت: در افغانستان جنگی ندیده‌ام و هر آنچه هست توطئه است.

وی ادامه داد: همواره تلاش کرده‌ام توطئه‌ها را خنثی کنم تا خون کمتری از افغانستانی‌ها ریخته شود و این تفاوت هدف من با هدف آمریکا و ناتو است.

کرزی همچنین افزود: به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی در افغانستان جنگ کنونی در کشور را نوعی توطئه می‌دانم که در آن افغانی به دست افغانی کشته می‌شود.

رئیس‌جمهور افغانستان بیان داشت: کشتن افغان به دست افغان از زمان حمله شوروی به افغانستان شروع شد و این روند هنوز ادامه دارد و نیروهای امنیتی ما درگیر جنگ با شهروندان خود شده‌اند.

کرزی در ادامه فداکاری‌های نیروهای امنیت ملی افغانستان را ستود و گفت: از نیروهای امنیت ملی افغانستان دفاع می‌کنم زیرا آن‌ها فرزندان این وطن هستند و در جنگی که متعلق به ما نیست از وطن دفاع می‌کنند. نیروهای امنیت ملی افغانستان قربانی توطئه هستند نه جنگ.

رئیس‌جمهور افغانستان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با مجله آتلانتیک افزود: با توطئه مخالفم اما آمریکا و دیگر متحدان غربی‌اش توطئه را گسترش می‌دهند تا افغانستان را وادار به اطاعت کنند تا زمینه برای اجرای نقشه‌های امریکا در منطقه فراهم شود.
کرزی گفت: آمریکایی‌ها می‌توانند از طریق کمک به توسعه و رفاه افغانستان اهداف منطقه‌ای خود را دنبال کنند تا ریختن خون مردم ما و تخریب افغانستان با جنگ و انفجار.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها