امروز جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
سید مهدی نبی زاده دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران:
سید مهدی نبی زاده، دیپلمات باسابقه و ارشد کشور و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در دهلی نو در جلسه روز گذشته شورای مرکزی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، بر لزوم همدلی همه دلسوزان کشور و انقلاب برای برگزاری با شکوه انتخابات تاکید کرد.
به گزارش سیناپرس، سید مهدی نبی زاده عضو شورای مرکزی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در جلسه شورای مرکزی این کانون که روز جمعه برگزار شد اعلام کرد: انتخابا پیش رو بسیار مهم بوده و باید آن را پدیده ای چند وجهی محسوب کنیم. به نظر من در این دوره از انتخابات با توجه به این که قانون پیش ثبت نام نامزدها اجرایی شد، شاهد شرایط رقابتی بهتری خواهیم بود زیرا تائید و رد صلاحیت ها به خود افراد اعلام شده و به این ترتیب از بروز جنجال جلوگیری می شود. از سوی دیگر با اجرایی شدن این قانون، شورای نگهبان نیز فرصت کافی و مناسبی برای بررسی شرایط داوطلبین داشته و به این ترتیب شاهد افزایش رویکرد عدالت محور در زمینه شکل گیری رقابت های انتخاباتی خواهیم بود. 
سفیر اسبق جمهوری اسلامی در دهلی نو، در ادامه توضیحاتش افزود: شرایط ناشی از قانون پیش ثبت نام به احزاب نیز برای تنظیم و معرفی فهرست نهایی خود فرصت کافی داده و این موضوع می تواند به پر شور تر شدن انتخابات مجلس منجر شود.
این دیپلمات با سابقه کشورمان همچنین ضمن تاکید بر درایت داهیانه رهبری در زمینه انتخابات پیش رو اعلام کرد: رهبری در این زمینه ابتکار خوبی به کار برده و بسیار زودتر از همیشه بر اهمیت انتخابات تاکید کردند. از سیوی دیگر صدا و سیما نیز با تهیه برنامه هایی مانند صف که انعکاس کننده نظرات جریان ها و طیف های مختلف سیاسی کشور است، به رای دهندگان فرصت آشنا شدن با برنامه ها و دیدگاه های احزاب مختلف را می دهد که این موضوع نیز می تواند نتایج مثبتی در پی داشته باشد.
سید مهدی نبی زاده در خاتمه سخنان خود خواستار دمیده شدن نیروی تازه در جریان ها و احزاب سیاسی کشور شده و اعلام کرد برای تزریق شور شوق انتخاباتی و ترغیب مردم به حضور در انتخابات، نیاز مند سیاست و نام های جدید هستیم و همه دیدگاه ها نباید در دو شکل عمومی اصولگرایی و اصلاح طلبی خلاصه شود. 
گزارش: دکتر احسان محمدحسینی 
 دبیر کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها