امروز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
منوچهر متکی دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند:
دکتر منوچهر متکی دبیر کل کانون، رئیس خانه احزاب و وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در نشست روز گذشته شورای مرکزی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند بر لزوم همگرایی تشکل های مختلف برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد.
به گزارش کانون، منوچهر متکی رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت،  دبیر کل کانون، رئیس خانه احزاب و وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در نشست روز گذشته شورای مرکزی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند اعلام کرد: مقام معظم رهبریبارها بر موضوع مشارکت و رقابت در انتخابات تاکید کرده اند و به همین دلیل است که دشمنان به طور جدی این دو حوزه را هدف قرار داده اند و ما باید فتنه های آن ها را زیر نظر داشته باشیم. وی در ادامه توضیحاتش افزود: باید توجه داشت یکی از مهمترین عوامل مشارکت مردم در انتخابات، رضایت عمومی است. در این میان مسائل اقتصادی نقش مهمی ایفا کرده و ما باید بپذیریم که این حوزه از چالش های جدی موجود در کشور است. 
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در ادامه توضیحات خود افزود: مسئولان و تصمیم گیران کلان کشور باید عناوین و موضوعاتی که جامعه درگیر آن است را به درستی شناسایی کرده و مورد بررسی قرار دهند. خوشبختانه امروزه در حوزه انتخابات پیش روی مجلس، فضای مناسبی ایجاد شده و احزاب و جریان های سیاسی گوناگون ورود کرده و این شرایط می تواند منجر به شور انتخاباتی شده و در جامعه اثرگذار باشد.  
منوچهر متکی در ادامه با تاکید بر این نکته که خانه احزاب پیگیر چنین سیاستی برای حضور همه گیر همه احزاب زیر چتر انقلاب و ولایت است، گفت: باید از سوی تشکل های سیاسی مختلف، مشارکت عملی وجود داشته باشد. در شورای وحدت نیز ما همین رویه را دنبال می کنیم و هفته قبل نود و ششمین جلسه خود را داشتیم و در این جلسه یک هیات مرکزی برای تهران و شوراهایی نیز برای استان ها تعیین شد.
دبیر کل کانون همچنین اعلام کرد طی روزهای گذشته با احزاب مرتبط با شورای وحدت مکاتباتی انجام شده و از آن ها خواستیم در لبیک به دعوت رهبری برای برگزاری با شکوه انتخابات، ورود کرده و نخبگان و شایستگان را به ثبت نام ترغیب کنند.
وی در خاتمه توضیحات خود افزود: برخی افراد نسبت به نحوه جدید پیش ثبت نام انتخابات مجلس مشکل داشتند. ولی خوشبختانه تعداد ثبت نام کنندگان نشان دهنده رویکرد مشارکتی بالا در انتخابات آتی است و انشالله شاهد حضور پرشور مردم ایران در پای صندوق های رای خواهیم بود.
گزارش: دکتر احسان محمدحسینی 
 دبیر کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها