امروز جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کنعانی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد فایل صوتی رابرت مالی گفت: اینکه آقای مالی در این فایل صوتی چه گفته، مسؤولیت دولت آمریکاست که باید روشنگری کنند.

به گزارش کانون به نقل از خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی در نشست خبری، اظهار داشت: شاهد برگزاری پرشکوه ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بودیم. یک بار دیگر این ایام را به همه مسلمان و محبان استان مقدس سید الشهدا تسلیت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ایران و بسیاری از کشورهای منطقه و جهان مردم با حضور حماسی خود یک بار دیگر ایران و جهان را به حسینیه بزرگ تبدیل کردند که نشان‌دهنده غیرت دینی مسلمانان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ملت ایران یک بار دیگر این حقیقت را متجلی کردند که ما ملت امام حسین هستیم و به تعبیر امام خمینی (ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

کنعانی در مورد فایل صوتی رابرت مالی، اظهار داشت: اینکه آقای مالی در این فایل صوتی چه گفته، مسؤولیت دولت آمریکاست که باید روشنگری کنند. مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها را مبتنی بر منافع ملی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برجام محصول اعتماد ما به آمریکا نبود، افزود: آماده پیگیری روند گفتگوها و مذاکرات هستیم. نگاه ایران به آمریکا نگاه واضح و روشنی است و هیچگاه مبتنی بر اعتماد با آمریکا گفتگو نمی‌کنیم.

وی افزود: در ادامه روند دیپلماتیک برای رفع تحریم‌ها و بازگشت مسئولانه همه طرف‌ها از جمله آمریکا به برجام طبیعتاً ایران نه مبتنی بر اعتماد به آمریکا بلکه مبتنی بر منافع ملی خود و مفاد برجام گفتگو می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: ایران در برجام تنها طرفی بود که متعهدانه عمل کرد و نشان داد به توافق پایبند است.

کنعانی در مورد حقابه ایران از هیرمند، گفت: پیگیری‌ها در این رابطه با جدیت ادامه دارد. موضوع حقابه هیرمند را به عنوان حق انکار ناپذیر ملت ایران با جدیت در دستور کار داریم. گفتگوها در سطوح مختلف انجام شده و اخیراً نیز گفتگوهای جدی با مقامات سرپرست دولت افغانستان داشتیم و انتظار داریم آنها مسئولانه عمل کنند. این موضوع را به عنوان یک اقدام اعتماد ساز می‌دانیم که می‌تواند زمینه همکاری‌های دو کشور را فراهم کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها