امروز يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
گروه ها و احزاب سیاسی فعالیت جدی خود را برای حضور موثر در انتخابات دوازدهم مجلس شروع کرده‌اند که بخشی از این فعالیت‌ها را در این گزارش مشاهده می کنید.
به گزارش کانون به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ چند ماه دیگر فضای سیاسی کشور کاملا درگیر با فضای انتخاباتی خواهد شد. با این حال گروه ها و احزاب سیاسی فعالیت جدی خود را برای حضور موثر در انتخابات مجلس 1402 را از هم اکنون شروع کرده اند، در همین جهت این بسته خبری نکاتی از فعالیت های انتخاباتی گروه های سیاسی را برای مخاطبان  جمع‌آوری و ارائه می دهد. در زیر آخرین رویدادهای انتخاباتی را توسط جریان های سیاسی، احزاب، چهره های و فعالان سیاسی را ملاحظه کنید: 

همایش فصلی خانه احزاب

 همایش نقش احزاب در انتخابات صبح پنجشنبه ( ۲۲تیرماه 1402) در سالن اجتماعات وزارت کشور و با حضور دبیران‌ کل و معاونان احزاب و چهره‌های سیاسی برگزار شد.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در این نشست گفت: بهتر است به جای شورای نگهبان، خود احزاب برخی از اصول را برای حضور در انتخابات رعایت کنند به طوری که اگر کسی فساد اخلاقی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارد، مانع از ورود او به عرصه انتخابات شوند.

نشست سراسری رؤسای شورای وحدت کشور

نشست سراسری رؤسای شورای وحدت کشور با حضور منوچهر متکی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، محمدرضا باهنر و جمعی از رؤسای شورای وحدت سراسر کشور (دوشنبه، 26 تیر) برگزار شد، باهنر نیز در این نشست تاکید کرد: باید برای وحدت و دوری از تفرقه در جریان انقلاب تلاش کنیم.


حداد عادل: از افراد کارآمدتر حمایت خواهیم کرد

اواخر خرداد ماه رئیس شورای ائتلاف در وبیناری با مسوولان شورای ائتلاف سراسر کشور گفت: مجلس انقلابی است اما اگر تعدادی از نمایندگان عملکرد ضعیفی داشتند از افراد کارآمدتر حمایت خواهیم کرد.

مجمع شورای ائتلاف با 50 حزب و تشکل برگزار شد

 مجمع عمومی 50 حزب و تشکل عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با حضور بیش از ۲۰۰ تن از فعالان سیاسی کشور و اعضای  احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف عصر امروز (چهارشنبه، 31 خرداد) در محل ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد.

جلسه شورای ائتلاف با قالیباف و محسن رضایی

هفته گذشته شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در محل ساختمان مشروطه جلسه ای با حضور رئیس مجلس و دبیر شورای هماهنگی سران قوا برگزار کرد. در این جلسه دبیران سراسر کشور این شورا به طرح سوالات و ابهامات خود با روسای مجلس، شورای ائتلاف و دبیر شورای هماهنگی سران قوا پرداختند.

دومین نشست خبری سخنگو شورای ائتلاف 

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در دومین نشست خبری این شورا که دوشنبه، 26 تیر برگزار شد، گفت: از چند ماه پیش کارگروه نظارت و ارزیابی را در این شورا تشکیل دادیم که مهم‌ترین وظیفه آن، نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس است و در هر گروه کارنامه‌های نماینده‌ها مشخص شده است، تا الآن 210 کارنامه در حال ارزیابی نهایی است.

حجاریان: اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند

حجاریان اخیرا با انتشار متنی پیشنهاد استعفای رئیسی را مطرح کرد گفت: من پیشنهاد می‌کنم دولت استعفا دهد و برود. هر چه زودتر، بهتر! البته اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند، اما دیگر دست به کار عبث نمی‌زنند، چون التفات پیدا کرده‌اند قانون کاغذ است و قدرت پشت قانون و مجری آن اهمیت فراوان دارد.

ورود اصلاحات با ژنرال های خود به انتخابات مجلس 

پیرموذن عضو جبهه اصلاحات و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جریان اصلاحات با ژنرال‌های خود وارد انتخابات خواهد شد و مشارکت بالای 60 درصد خواهد بود.

انتخابات را تحریم نمی‌کنیم

رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در جلسه دبیران استانی حزب جمهوریت ایران اسلامی، گفت: اهل تحریم انتخابات نبوده و نیستیم.


جهانگیری سرلیست احتمالی اصلاح‌طلبان

مدیر مسئول روزنامه ابتکار و نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: بنده فکر می‌کنم آقای لاریجانی در انتخابات مجلس امسال شرکت نخواهد کرد و معتقد هستم زمین بازی آقای لاریجانی ریاست جمهوری خواهد بود. در تهران اگر بنا باشد یک جریان گفتمانی نزدیک به اصلاحات وارد انتخابات شود، چنین لیستی احتمالا به سرلیستی آقای جهانگیری شکل خواهد گرفت و بعضی از وزرای دولت سابق و بعضی از جوانان مثل آذری جهرمی و تعدادی از بانوان در این لیست قرار خواهند گرفت. البته جهانگیری با موضع گیری علیه سخنان وکیلی گفت: تصمیمی برای ورود به انتخابات ندارم.

آرایش اصلاحات در جهت رادیکالیزم

حسین مرعشی اواخر اسفند سال گذشته و پس از اعلام کناره گیری بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات گفت: بعضی از دوستان اساسا معتقدند که ادامه ریاست آقای نبوی مناسب با فضای سیاسی پسامهسا نیست؛ در واقع فضا رادیکال‌تر شده. آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آرا رئیس‌ می‌شد. اگر اجماع نباشد، ایشان از پذیرش مجدد مسئولیت پرهیز می‌کند.

جبهه اصلاحات آرایش جدیدی به خود گرفت

 سیدحسن رسولی عضو جبهه اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس با اشاره به برگزاری دومین جلسه از اعضای جدید این جبهه، گفت: دومین جلسه مجمع جدید جبهه اصلاحات برگزار شد و خانم آذر منصوری با رأی اعضا به عنوان رئیس جبهه اصلاحات انتخاب شد.

وکیلی نیز در این رابطه گفت: پیام انتخاب آذرمنصوری تغییر رویکرد تعاملی اصلاحات به رویکرد رادیکال و تقابلی است، بنده فکر می‌کنم این آرایش فعلی جبهه اصلاحات ذیل گفتمان کنشگری رادیکال است.

کمیته های 5 گانه جبهه اصلاحات تشکیل شدند

در مجمع جبهۀ اصلاحات ابراهیم اصغرزاده رئیس کمیتۀ سیاسی، علی باقری رئیس کمیتۀ برنامه‌ریزی، علی شکوری‌راد رئیس کمیتۀ استان‌ها، محمود صادقی رئیس کمیتۀ ارزیابی و رضا سالیانی رئیس کمیتۀ رسانه شدند. سید حسن رسولی، افشین حبیب‌زاده، شهیندخت مولاوردی، عماد بهاور، صفر اسلامی، احمد شریف، فاطمه سعیدی،  اسدالله عابدی، جواد امام و  بدرالسادات مفیدی دیگر اعضای هیئت‌رئیسۀ این کمیته‌ها هستند.

 جریان انقلابی با لیست واحد شورای ائتلاف وارد انتخابات می شوند

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای انقلابی در هر شرایطی منافع عمومی را ترجیح خواهند داد و بدون شک با یک لیست واحد تحت عنوان شورای ائتلاف در انتخابات ورود خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان، فعالیت با محوریت خاتمی یا نهاد اجماع‌ساز؟

عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به برنامه اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات گفت: قرار بر این است که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان جلساتی را برگزار کرده و در موضوع انتخابات بیندیشند و دغدغه‌هایی که اصلاح‌طلبان دارند را پیگیری کنند.

می توانیم به سمت مشارکت بالای 60 درصد برویم

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با فارس گفته بود: من در رابطه با انتخابات سال آینده معتقدم می‌شود شرایط به سمتی برود و اتفاقاتی بیفتد که ما  مشارکت بالای 60 درصد را تجربه بکنیم و این برای بقای نظام و پایداری نظام بسیار مهم است

 شریان هم برای نقش آفرینی در انتخابات اعلام آمادگی کرد

شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای‌ ضمن استقبال از بیانات مقام معظم رهبری، آمادگی خود را برای نقش‌آفرینی در انتخابات اسفندماه امسال اعلام کرد.

 از هر ظرفیتی برای انسجام نیروهای فعال انقلاب استفاده می‌کنیم

معاون احزاب و تشکل‌های سیاسی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: از هر ظرفیتی برای انسجام نیروهای فعال انقلاب استفاده می‌کنیم و به دنبال تجمیع نیروهای انقلاب هستیم.

می‌توانیم به سمت انتخاباتی با مشارکت بالا برویم

مهر علیزاده معاون رئیس جمهور در دولت هشتم گفت: به نظر بنده هنوز زود است در رابطه با میزان دقیق مشارکت مردم در انتخابات مجلس آینده اظهارنظر کنیم ولی در کل می‌توانیم به سمت انتخابات با مشارکت بالا برویم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها