امروز دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲:
روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، جلسه تخصصی کمیته های مرکزی و نشست ماهانه اعضای کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند با حضور دکتر منوچهر متکی دبیرکل کانون و سایر اعضا برگزار شد.
به گزارش کانون، دکتر منوچهر متکی، دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند ، رئیس خانه احزاب و  سخنگوی شورای وحدت در جلسه تخصصی کمیته های مرکزی کانون ضمن تاکید بر هدفگذاری فعالیت کمیته های تخصصی ، این فعالیت ها را در دو بخش کوتاه و بلند مدت دسته بندی کرده و همچنین شبه نشست مجمع دانش آموختگان خارج از کشور که با موفقیت و حضور گسترده اعضا برگذار شد اشاره کردند. وزیر اسبق امور خارجه کشورمان همچنین با یادآوری پیش رو بودن انتخابات مجلس، تلاش برای برگزاری باشکوه این انتخابات را وظیفه ذاتی کانون دانسته و بر اهمیت کمیته سیاسی در این رابطه تاکید کرد. وی همچنین خواستار تعیین افرادی به عنوان معین کانون در هر یک از استان ها شده و تصریح کرد که فعالیت دفاتر استانی نباید منحصر به مرکز استان ها باشد و سیاست های آتی باید به نحوی سازمان دهی شوند که در شهرستان های هر استان نیز دفاتر فعالی وجود داشته باشند.دکتر منوچهر متکی در خاتمه توضیحات خود، استفاده از زیرساخت های جلسات مجازی برای ایجاد پیوند بهتر دفاتر استانی و شورای مرکزی را ضروری دانست.
دکتر ابراهیمی معاون دبیر کل کانون نیز در این نشست صمیمانه، بر لزوم فعالیت منسجم و برنامه ریزی مناسب برای دستیابی به چشم اندازهای ترسیم شده تاکید کردند.
در ادامه مهندس مسعود حکیم جوادی، دبیرکل مجمع دانش آموختگان خارج از کشور ضمن ارائه گزارشی از این رویداد، بر اهمیت اساسنامه کانون و لزوم تبیین وظایف هر یک از کمیته ها و اعضا اشاره کرده و  خواستار اهتمام بیشتر برای نیل به اهداف اصلی کانون شد.
مهندس عبدالکریم رزازان دبیر کمیته های استانی کانون نیز ضمن اشاره به اهمیت فعالیت دفاتر استانی، اعلام کرد کمیته ها اساس فعالیت کانون بوده و اگر این کمیته ها به خوبی عمل کنند، عملکرد عمومی کانون بهبود خواهد یافت. وی ضمن درخواست بازنگری در برخی موارد اجرایی، خواستار توجه بیشتر اعضا به فعالیت ها محوله شده و پیشنهاد تقویت اتصال شورای مرکزی و دفاتر استانی در قالب نشست های مشترک و سفر دبیرکل، معاون و مسئولان کمیته ها به استان های میزبان دفاتر کانون را مطرح و برنامه ریزی بر اساس شرایط و رویدادهای روز را به عنوان محور این دیدارها معرفی کرد.
در این جلسه همچنین مهندس سید مهدی نبی زاده سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در هندوستان ، بر لزوم دریافت گزارش های مکتوب از دفاتر استانی به صورت ماهانه تاکید کرده و برای اجرای بهتر اهداف کانون خواستار تدوین آئین نامه اجرایی جدیدی شد که اهداف و نقطه نظرات در آن به طور واضح اعلام شود.
دکتر احسان محمدحسینی مسئول کمیته رسانه و روابط عمومی کانون نیز در این نشست خواستار مشارکت بیشتر کمیته ها در قالب صدور بیانیه و موضع گیری تخصصی دبیران نسبت به مسائل روز جامعه شده و بر نقش تارنمای رسمی کانون به عنوان مرجع اصلی بیان سیاست های مجموعه تاکید و خواهان همکاری و همدلی کلیه اعضا در معرفی بیشتر فعالیت های کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها