امروز دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم:
اهانت به مقدسات دینی و به ویژه شعائر اسلامی متاسفانه در فرهنگ کشورهای اروپایی که مدعی هستند آزادی عقیده و ادیان را به رسمیت می شناسند، تبدیل به امری مرسوم و رایج شده است و این کشورها علی رغم داشتن داعیه احترام به عقاید و باورها، در عمل خلاف این منش رفتار کرده و به گونه ای دیگر عمل می کنند.
طی روزهای گذشته شاهد عمل شنیع اهانت به کتاب مقدس مسلمانان توسط فردی معلوم الحال بودیم که این اقدام توهین آمیز خود را با حمایت پلیس سوئد انجام داد. البته شاید یکی از دلایل این بداخلاقی و تخلف قانونی و اسائه ادب به مقدسات میلیاردها مسلمان، انفعال برخی دولت‌های اروپای غربی اغفال شده توسط رژیم صهیونیستی و دشمنانی است که در برابر بیداری ‌مقاومت مسلمانان سرافکنده شده و خود را شکست خورده می بینند و با این اقدامات خارج از اخلاق و عرف سیاسی بین المللی و ارزش‌های انسانی عصبانیت از شکست های پی در پی خود را به نمایش می گذارند. 
امروزه به وضوح شاهد هستیم که اروپای غربی مدعی دموکراسی و آزادی عقیده، شعارهای فریبنده خود را نیز فراموش کرده و از ناچاری و درماندگی به سیم آخر زده است. 
در این شرایط جامعه جهانی و کشورهای اسلامی از نخبگان و فرهیختگان و سیاستمداران عاقل این کشورها انتظار دارند با ممنوع کردن و جلوگیری از این اقدامات قرون وسطایی و اهانت به مسلمانان و اسلام عزیز که تنها دین کامل الهی و تنها سند تاییدکننده دیگر ادیان ابراهیمی است، بیش از این کشورها غربی را بد نام نکرده و به کینه و درگیری های مذهبی دامن نزنند. 
امروزه مسلمانان و اغلب کشورهای اسلامی به حدی از اعتماد بنفس و آگاهی رسیده اند که نقشه های شوم آمریکا، صهیونیستها و برخی کشورهای غربی برای ایجاد تفرقه ، درگیری و جنگ بین پیروان ادیان ابراهیمی را به خوبی درک کرده و ضمن محکومیت شدید و یکپارچه، خود را آماده دفاع از حریم مقدسات اسلامی نموده اند. 
دولتمردان غربی باید این واقعیت را بپذیرند که چنانچه این سیاست کثیف و ضدانسانی ادامه پیدا کند تمامی کشورهای اسلامی یکپارچه در برابر آن ها خواهند ایستاد .
در ساختار جدید جهانی و در پی پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و استقرار نظام مقتدر جمهوری اسلامی در ایران شاهد پیوند محکم این کشور با دیگر ملت ها و کشورهای اسلامی هستیم و بدون شک این نهضت پویا، جهان اسلام را از انزوا و انفعال خارج کرده  و  مسلمین هر گونه تعرض به مرزهای اعتقادی یا جغرافیایی امت اسلامی را بر نخواهد تافت و در مقابله با آن اقدام عملی و یکپارچه خواهند نمود. 
این گونه حرکت ها و اقدامات سخیف نشان دهنده اتحاد غیرعلنی شبکه صهیونیستها با برخی دولت های غربی است که نتیجه آن تخریب بیشتر اعتبار دولت های غربی و پوشش به ظاهر دموکراسی و آزادی عقیده آن ها خواهد شد. جمعیت بیش از دو میلیاردی مسلمانان جهان از شرق تا غرب با اعتقاد و ایمان راسخ به اسلام و مقدمات اسلامی همچون دریای خروشانی است که اگر به خشم بیاید دشمنان و بدخواهان و متجاوزین به  حریم مقدس اسلام را در مسیر خود خرد خواهد کرد.
دکتر علی محمد حلمی- دبیر سیاسی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هندوستان
۱۰ تیر ۱۴۰۲

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها