امروز يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
نقدی بر شورش واگنر در روسیه و تلاش نافرجام آمریکا:
تحولات سیاسی روزهای اخیر موجب موضع گیری عجولانه بسیاری از تحلیلگران سیاسی شده و این امر موجب شد تحلیل های نادرستی در زمینه شورش واگنر در روسیه داشته باشند. به همین دلیل علی محمد حلمی دبیر کمیته سیاسی و انتخابات کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هندوستان، به تبیین نقطه نظرات خود در این رابطه پرداخت.

به گزارش کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هندوستان، همانطور که از حوادث سیاسی اخیر در خاورمیانه و روسیه مشخص می شود، آمریکا و دولت های غربی متحد او همچنان جنگ های براندازانه و مخفی متعددی را در این منطقه دنبال می کنند. طراحی و سازماندهی گروه نظامی واگنر به فرماندهی پریگوژین برای مقابله با دولت مرکزی روسیه یکی دیگر از سناریوهای آمریکا و غرب برای جلوگیری از فروپاشی قدرت خود از یکسو و حفظ سلطه سیاسی و اقتصادی در جهان از سوی دیگر و  البته تلاش برای جلوگیری از قدرتمندتر شدن کشورهای مطرح آسیایی است.

همانطور که طی سال های گذشته شاهد تغییرات عمده در هژمونی و ساختار قدرت در سطح جهانی هستیم، بسیاری از تحلیلگران  غربی و آمریکایی چند ماه است که نسبت به تقلیل و کاهش ابرقدرتی آمریکا و پایان سلطه دلار در جهان،  مقاله های متعددی نوشته اند.

نگرانی روز افزون دولت و قدرت حاکم آمریکا برای حفظ هیمنه و سلطه خود و پیشگیری از فروپاشی ابرقدرتی اش، درصدد ضربه زدن و تضعیف قدرت های نوظهور و تاثیر گذار به ویژه در آسیا هستند.

در این میان شیطان بزرگ برای به تاخیر انداختن سرنوشت محتوم خود دست به هر اقدامی زده و از سازماندهی اغتشاشات در سال گذشته ایران تا تحریک و مسلح کردن تایوان و هنگ کنگ برای فشار بر دولت چین تا جلب گروه نظامی واگنرها در روسیه و احتمالا نقشه های دیگری که هنوز علنی و اجرایی نشده اند، بهره می برد. این تلاش های ایالات متحده، همه و همه برای برگرداندن قدرت از دست رفته خود و دنیای غرب و صد البته تضعیف رقبای قدرتمند آسیایی است که در شرایط برابر توان مقابله با آن ها را ندارد.

در این شرایط حساس و مهم، آنچه که همگی بر آن باید تمرکز کنیم هوشیاری در برابر فریب رسانه ای غرب است. دستگاه پروپاگاندای غرب با تولید خبرهای جعلی و ساخت کلیپ های غیر واقعی سعی در شکستن مقاومت مردم و دولت‌های مستقر در این کشورها و تزریق نا امیدی و اختلاف افکنی در میان ارکان قدرت این کشورها دارد.

بنابر این در شرایط فعلی باید مراقب باشیم از بازنشر کلیپ ها و اخبار جعلی در فضای مجازی و تحلیل های سطحی و نادرست پرهیز کرده و از طرف دیگر در راستای روشنگری افکار عمومی و اطلاع رسانی در خصوص نیات پلید استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیستها تلاش نماییم.

 

دکتر علی محمد حلمی، دبیر کمیته سیاسی و انتخابات کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هندوستان

۶ تیر ۱۴۰۲ خورشیدی


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی دوی نیا
|
United States
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
همانطورکه دراین تحلیل آمده است،امریک دراین نوع براندازی ها زیرکانه به اهداف پلیدخوددست میزنداینکه اظهارداشته من تنهارصدمی کنم فریبی بیش نیست وترس ازاین داردکه اگرمحقق نشود ونتواندطرف مقابل رامحوونابودکندهرآن ممکن است همین حیله هارادیگران ودست جمعی بتلافی براوواردکنندلذادقیقانقشه اوناکام ماندودریکی دیگرازرسوائیات خودشکست مفتضحانه خورد وتحلیل جناب آقای دکترحلمی بجاوعالی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها