امروز سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
دبیرکل کانون فارغ التحصیلان هند در نشست شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی:
منوچهر متکی رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی و دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هندوستان گفت: نقشه دشمن، کاهش مشارکت مردم در انتخابات امسال مجلس است و به دنبال سوءاستفاده از آن هستند، بر این اساس اکنون تکلیف داریم این ترفند دشمن را خنثی کنیم.
به گزارش کانون و به نقل از ایرنا، منوچهر متکی روز شنبه در نشست مشارکت حداکثری انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری ششم که توسط شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد شورای وحدت «مشارکت حداکثری» است.

وی با بیان اینکه همه رهبران انقلاب‌های جهان بعد از اینکه نهضتشان به نظام تبدیل شود، به محافظ کار تبدیل شده و به تساهل و تسامح و سازش روی می آورند، اظهار کرد: وقتی به نهضت امام(ره) نگاه می‌کنیم در الگوگیری از نهضت پیامبر(ص) در تکوین امت و تشکیل حکومت تلاش کرد و امام راحل هم در تبعیت از این الگو ۱۵ سال در دوران تکوین امت، بیداری مردم و تبیین ارزش‌های انقلاب بود و پس از سال ۱۳۵۷ حدود ۱۰ سال برای تشکیل حکومت اقدام کرد و در طول حاکمیت، محافظ کار و سازشکار نشد و این درس قرآن برای جهاد دائمی است.

متکی با تاکید بر اینکه امام(ره) در حیات طیبه خود به ایران، عزت، شرف و استقلال را آموخت، گفت: خمینی کبیر در همه دوران فعالیت خود، مذلت وابستگی را هم نشان داد.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تبریز را در بسیاری از عرصه‌ها میدان دار دانست و افزود: آذربایجان به اسلام، ولایت و ایران عشق می‌ورزد و همه ایران هم به آذربایجان عشق می‌ورزد.

وی با بیان اینکه سه سال است در «شورای وحدت» در سایه‌سار ولایت برای اعتلای انقلاب تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بعد از سه سال می‌خواهیم برای مرحله مهم انتخابات کشور بروز و ظهور جدیدی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه پیشین کشور با تاکید بر اینکه در شرایط داخلی خوشحالیم که سمت و سوی اداره کشور درست شد، تصریح کرد: گام‌های بلندی در این دولت برداشته شد و در سیاست خارجی هم موفق بودیم ولی در بهبود معیشت مردم باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با یادآوری اینکه در وقایع نیمه دوم ۱۴۰۱ برخی کشورها، متوهم شدند که کار جمهوری اسلامی تمام است اما مردم در ۲۲ بهمن قیامت کردند و پاسخ محکمی به دشمنان دادند، ابراز داشت: حاصل حضور مردم این شد که مکرون گفت که ما قصد سرنگونی جمهوری اسلامی را نداریم، عربستان دست دوستی داد و بعد از آن، کویت، امارات، مصر و غیره به صف شدند.

متکی تصریح کرد: این مردم صحنه دشمن را به هم زدند و دِین خود را به اسلام و انقلاب و ایران ادا کردند و باید مسئولین هم دِین خود را ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم، نخستین نشست شورای وحدت در کشور است که در لبیک گویی به بیانات رهبر انقلاب آغاز شده است، گفت: همایش‌های مشارکت حداکثری و شایسته گزینی در کل استان‌های کشور برگزار خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه پیشین کشور با تاکید بر اینکه در عین حال که از مسئولین مطالبه داریم، معتقدیم که باید نقشه راه برای کشورداری داشت و از افراد کاربلد استفاده کرد، اضافه کرد: پیام روشن به دشمن داریم، حضور در انتخابات هم حق است و هم تکلیف است و آن را وظیفه خود می‌دانیم، هیچ عذری برای عدم حضور در انتخابات مقبول نیست باید مطالبات خود را داشته باشیم، مشکلاتمان را خودمان حل کرده و به وظایفمان هم عمل کنیم.

متکی تاکید کرد: در ۲ هفته آینده گفتمان و شعار انتخاباتی را در حوزه تحول خواهی و انتخابات اعلام می‌کنیم که مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری است از رسانه‌ها هم می‌خواهیم راه را برای شنیده شدن نظرات مردم دوستدار ایران در اداره مجلس آینده فراهم کند تا مثل ۲۲ بهمن در انتخابات آینده نیز پاسخ محکمی به دشمن بدهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها