امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴

تابستان آرام

دشمنان نظام اسلامی پس از ناکامی در نقشه‌های گوناگونی که برای مقابله با نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران کشیده بودند، با طراحی سناریوهای پیچیده، تابستان ۱۳۹۷ را تابستانی داغ برای ایران پیش‌بینی کرده بودند و به خیال واهی خود حضور در جشن کریسمس را در ایران انتظار می‌کشیدند!
با همه توطئه‌ها علیه ملت ایران و اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه کشورمان برای ایجاد نارضایتی اجتماعی و... تابستان ۹۷ تمام شد و روسیاهی پروژه تابستان داغ برای «تیم ترامپ، پمپئو و هاسپل (رئیس سیا)» و اوباشی در حد ربع پهلوی و حکام مرتجع منطقه‌ای، مانند آل‌سعود ماند.
اکنون که در تابستان 1398 قرار داریم، با تدبیر مسئولان نظام اسلامی و حمایت‌های مردمی، ایران اسلامی تابستانی آرام را پشت سر می‌گذارد. نشانه‌های آرامش را می‌توان به راحتی در فضای حقیقی و مجازی مشاهده کرد.
ادامه یافتن بی‌اعتنایی مردم به فراخوان‌ها و انتشار اخبار کذب برای ایجاد نارضایتی در سطح جامعه در کنار مدیریت و ایجاد ثبات بازار ارز و سکه و بهبود یافتن شاخص‌های اقتصادی،‌ اندک امید جریان‌های ضد انقلاب را به یأس مطلق بدل کرده است.
مردم فهیم ایران اسلامی با درک شرایط موجود و مشکلات فرارو، همراهی خوبی را با اصل نظام دارند و مسئولان به برکت دل بریدن از بیگانگان و کار مداوم، کشور را در مسیر جوشیدن از درون و موفقیت‌های بیشتر قرار دادند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیش‌بینی را در 1397/4/24 در هنگام تلاطم بازار و شرایط نامتعادل ارزی در نشستی که رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت حضور داشتند، کرده بودند. ایشان با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه‌ انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را بیان کردند و به مسئولان حاضر در جلسه گفتند: «اگر مردم احساس کنند که شما تلاش می‌کنید و شب و روز نمی‌شناسید به نفع‌تان شعار خواهند داد و مردم باید احساس کنند دارد کار می شود.» البته این آغاز راه است و مسئولان باید با شتاب‌بخشی به اقدامات مفید و اثربخش آرامش بیشتر اقتصادی را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

 

▼ گزارش روز

ثمره مقاومت

رهبر جنبش انصارالله خطاب به سران اماراتی می‌گوید به وعده خود درباره خروج از یمن عمل کنند؛ در غیر اینصورت اوضاع برای این کشور خطرناک خواهد شد و منافع اقتصادی‌اش به خطر خواهد افتاد. «سید عبدالملک الحوثی» به رژیم سعودی توصیه می‌کند به دلیل منفعت خود و مصلحت منطقه از دامن زدن به ناامنی‎ها پرهیز کند. او به شاهزاده جاه‌طلب سعودی هشدار می‌دهد در صورت ادامه جنگ و تجاوزات، پاسخ یمن گسترده‎تر از آنچه فکرش را می‌کند، خواهد بود. او به آمریکایی‌ها نیز اخطار می‌دهد اگر کشورهای تحت قیمومیتش را مجاب به پایان جنایت علیه ملت یمن نکند، دوستان کاخ سفید ضربات مهلکی خواند خورد و اعتبار آمریکا بیش از پیش از بین خواهد رفت.
خواندن این جملات یک نکته و سؤال را در ذهن هر خواننده ایجاد می‌کند که براساس کدام معیار و کدام ابزار و به پشتوانه کدام توانایی رهبر کشور یمن، که سال‌های متمادی حیاط خلوت رژیم سعودی بوده و اجازه پیشرفت به آن داده نمی‌شد! کشوری که سال‌هاست عنوان فقیرترین کشور عربی را در کنار نام خود می‌دید!، امروز نه تنها عربستان با همه تمول و حامیان غربی‌اش را چنین با صراحت مورد خطاب قرار می‌دهد و به پادشاهان سعودی که خیال می‌کنند رهبر کشورهای عربی‌اند هشدار می‌دهد، بلکه رهبران امارات را تهدید می‌کند و به سران کاخ سفید امر و نهی می‌کند؟! پرسشی که پاسخ آن را باید در معجزه برگزیدن مسیر مقاومت و ایجاد قدرت بازدارنده جست‌وجو کرد. کشور یمن از وقتی چنین قدرت و جسارتی یافت که تصمیم گرفت به جای کشوری تحت ظلم با رهبران دست‌نشانده، کشوری باشد که در برابر ظالم بایستد. یمن با انتخاب راه مقاومت و دستیابی به قدرت پاسخگویی با اتکا به توان داخلی و جوانان کشورش از کشوری که حرفی برای گفتن نداشت و تنها خواسته‌های شاهان سعودی را انجام می‌داد به ملتی تبدیل شد که می‌تواند هر قدرتی را تهدید و هر متجاوزی را تحقیر کند!

 

▼ اخبار ویژه

شاه‌کلید پرونده مرگ آمانو در دست کیست؟

حدود یک سال پیش از مرگ «یوکیو آمانو» اتفاقی رخ داد که نمی‌تواند با مرگ وی و به عبارت بهتر، تصمیم دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمینه حذف مدیر کل آژانس بی‌ارتباط باشد. اواخر اردیبهشت ماه سال گذشته و در بحبوحه منازعات بین‌المللی بر سر خروج یکجانبه آمریکا از برجام، شاهد انتشار خبر استعفای ناگهانی مسئول پرونده‌های بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بودیم. «ترو واریورانتا» که یک دیپلمات فنلاندی محسوب می‌شود، معاون سابق دبیرکل آژانس و رئیس اداره پادمان‌های بین‌المللی آژانس بوده است. اعلام استعفای واریورانتا همزمان با اعمال فشارهای مخفی و آشکار رژیم صهیونیستی بر آژانس در زمینه طرح مطالعات ادعایی جدید بوده است. در آن زمان، آمانو و دیگر مقامات ارشد آژانس، در عرض کمتر از ۲۴ ساعت با این استعفا موافقت کردند و اجازه رسانه‌ای شدن دلایل آن را ندادند. ترو واریورانتا از زمان استعفای خود تا کنون، از ترس حذف فیزیکی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی سخنی در زمینه دلایل این موضوع بیان نکرده است! اما بی‌تردید شاه‌کلید پرونده مرگ آمانو، در دست این دیپلمات فنلاندی است.

 طی روزهای گذشته، بنابر اخبار دریافتی با توجه به افزایش تردد اتباع کشورهای همسایه از جمله ترکیه به مناطق مرزی شمال غرب این افراد با توجه به پایین بودن ارزش پول ملی اقدام به خرید بی‌رویه دارو در سطح شهرهای مرزی می‌کنند. گفتنی است، هم‌اکنون برخی داروها در مناطق یادشده کمیاب شده است. این نکته را هم باید گفت که ورود افراد بیشتر از مرز بازرگان صورت می‌گیرد.

 

▼ اخبار

1ـ اشتباه وارداتی یا مقابله مرموز با تولید داخلی

«احد کرمانی» عضو انجمن صنایع نساجی با اشاره به واردات 180 هزار تن نخ ریسندگی به کشور، گفت: توزیع نخ‌های وارداتی در بازار در حال انجام است و با این واردات، کارخانه‌های ریسندگی دچار تعطیلی خواهند شد. وی ادامه داد: 95 کارخانه ریسندگی در کشور وجود دارد که 30 درصد آنها تعطیل شده‌اند و بقیه نیز با ظرفیت متوسط 70 درصدی در حال فعالیت هستند. کرمانی با بیان اینکه نیاز کشور به نخ ریسندگی در طول سال بیشتر از 200 هزار تن نیست، گفت: هر چقدر نخ از سوی تولیدکننده‌های داخلی به تولید برسد در انبارها خواهد ماند و خریدار ندارد. وی با اشاره به اینکه نخ‌های وارداتی عمدتاً پنبه‌ای هستند، اظهار داشت: این نخ‌ها تولید هند، چین و ازبکستان هستند که بابت هر کیلو از آن 2/5 تا 3 دلار پرداخت شده است. کرمانی در پایان تأکید کرد: تنها جوابی که به ما دادند، این بود که احتمالاً اشتباهی در واردات این نخ‌ها رخ داده است.

2ـ آمریکا به دنبال خالی کردن خزانه سعودی

گویا خالی کردن خزانه عربستان به دست آمریکا تنها به فروش سلاح‌های مدرن منحصر نبوده و واشنگتن با فروش سلاح‌های از رده خارج شده نیز سعی دارد دلارهای نفتی سعودی را به آمریکا انتقال دهد. چنانکه «دیلی‌بیست» طی گزارشی نوشته، نیروی دریایی عربستان از سال ۲۰۰۸ برنامه‌ریزی کرده تا ۲۰ میلیارد دلار در پروژه گسترش نیروی دریایی خود سرمایه‌گذاری کند. طبق این گزارش، ریاض در حال حاضر سه ناو محافظ، چهار ناوچه هزار تُنی کلاس بدر و ۹ قایق گشت‌زنی ۵۰۰ تنی را در عملیات خود به کار می‌گیرد که ساخت همه آنها به جز سه ناو محافظ به دهه ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد! قابل اطمینان نبودن، هزینه‌های بالا، عدم برخورداری از قدرت شلیک و عدم قابلیت این شناور در تطابق با واحدها عملاً کارایی این شناورها را زیر سؤال برده و با وجود هزینه بالایی که برای آنها پرداخت شده، نمی‌تواند اهداف ریاض را تأمین کند.

3ـ هر طرحی برای امنیت خلیج‌فارس باید با تأیید ایران باشد

«دنیس اتلر» استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی آمریکایی در پاسخ به پرسشی درباره تلاش‌ آمریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه و مخالفت کشورها با اشاره به هدفی که آمریکا از این طرح دنبال می‌کند، گفت: ایالات متحده می‌خواهد نیروی امنیتی خود را که متشکل از نیروهای آمریکایی و متحدان اروپایی‌اش است، به ‌طور یکجانبه به خلیج‌فارس تحمیل کند؛ اما حتی وفادارترین همپیمان ایالات متحده یعنی انگلیس هم به پیشنهاد آمریکا پاسخ مثبت نداده است. این استاد آمریکایی تصریح کرد: هرگونه طرح امنیتی در خلیج‌فارس باید از سوی همه طرف‌های مربوطه، از جمله ایران مورد تأیید قرار گیرد و سازمان ملل آن را اداره کند.

4ـ جبران کسری بودجه انگلیس در جنگ یمن!

روزنامه «گاردین» نوشت: یمن هر روز با بمب‌ها و جنگنده‌های انگلیسی با خلبانانی که تحت آموزش انگلیس قرار گرفته‌اند و همچنین صدها پیمانکار انگلیسی که در عربستان وظیفه نگهداری و آماده‌سازی آنها را بر عهده دارند، هدف قرار می‌گیرد. بیش از ۶ هزار پیمانکار انگلیسی و حتی نیروهای هوایی پادشاهی بریتانیا در اتاق‌های عملیات عربستان سعودی مستقر شده‌اند که وظیفه آنها ارائه خدمات و آموزش به خلبانان سعودی در زمینه‌های کنترل و توزیع بمب‌ها و تأثیر آب و هوا بر آنها و مدیریت رادارها و سیستم‌های هوایی است؛ چرا که کسری بودجه جاری انگلیس به وسیله عربستان سعودی تأمین می‌شود.

 

▼ اخبار کوتاه

 «یائیر نتانیاهو» پسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، «یولی ادلشتین» رئیس کنست و از اعضای برجسته حزب لیکود به همراه «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب بیتنا، در حال طراحی کودتا علیه پدرش هستند. پسر نتانیاهو برای اثبات ادعای خود به مصاحبه لیبرمن با ‌شبکه یک این رژیم اشاره کرد که در آن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفته بود در صورتی که بنیامین نتانیاهو موافق تشکیل کابینه وحدت با حضور «بنی گانتز» نباشد، وی از حزب لیکود خواهد خواست تا نامزد دیگری را برای نخست‌وزیری معرفی کند.

 وزیر دفاع استرالیا به صراحت درخواست آمریکا برای استقرار موشک‌های زمین پایه در خاک این کشور را رد کرد. براساس گزارش منتشر شده، در دیدار وزیر دفاع استرالیا با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در کانبرا درباره درخواست واشنگتن مبنی بر استقرار موشک‌های آمریکایی در جزیره داروین بحث و بررسی شد. «لیندا روینولدز» وزیر دفاع استرالیا در این زمینه تأکید کرد، کانبرا هیچ درخواستی برای استقرار این موشک‌ها به واشنگتن نداده است و هیچ انتظاری هم برای استقرار این موشک‌ها ندارد.

 «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان و «نواک» همتای روسی وی درباره تمدید طرح کاهش تولید نفت‌ـ که قرار بود در نشست اوپک بررسی شود‌ـ به نتیجه رسیدند. این مسئله مورد انتقاد زنگنه، وزیر نفت ایران قرار گرفت و در همان نشست اعلام کرد، اوپک 14 عضو دارد و همه آنها باید در تصمیم‌گیری نقش داشته باشند. اینکه دو کشور قبل از نشست اوپک بخواهند برای این سازمان تصمیم بگیرند، پذیرفته نیست.

 «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در پیام توئیتری نوشت: آنها که واجد شرایط قانونی نامزدی در انتخابات هستند فرش قرمز قانون برای‌شان پهن است، اما آنان که مشمول موانع قانونی‌اند، خط قرمز قانون اجازه نمی‌دهد به خانه ملت وارد شوند. گفتنی است، برخی چهره‌های تندرو خواستار پهن شدن فرش قرمز برای چهره فاقد صلاحیت در انتخابات مجلس یازدهم شده بودند.

 «صالح‌آبادی» مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران با تصریح اینکه در حوزه دانش‌بنیان‌ها جزء کشورهای پیشرو هستیم، گفت: ما در بحث فناوری نانو رتبه چهارم را در دنیا داریم و بیش از 100 میلیون دلار در حوزه نانو در سال 1397 صادرات داشته‌ایم‌.

 

ترنم زندگی

به شریک زندگی خود اعتماد کنید و در صورت رضایت همسرتان، مدیریت اقتصاد داخل خانواده بر عهده ایشان باشد تا اعتماد طرفین نسبت به هم، بیشتر و بیشتر شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها