امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
منوچهر متکی با بیان اینکه 26 سال پیش مذاکرات صلح اسلو زمینه امضای پیمان اسلو را با حضور آمریکا، رژیم صهیونیستی و جریان سازش فراهم کرد، نوشت: امروز نمایش ورشو با ادعای حل مسئله خاورمیانه بدون حضور جریان سازش برگزار می شود.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین در صفحه توئیترش با اشاره به نشست ورشو نوشت: «26 سال پیش مذاکرات صلح اسلو زمینه امضای پیمان اسلو با حضور آمریکا، اسرائیل و جریان سازش را فراهم کرد. امروز نمایش ورشو با ادعای حل مسئله خاورمیانه بدون حضور جریان سازش برگزار می شود.»

به گزارش فارس، نشست موسوم به «آینده صلح و امنیت در خاورمیانه» امروز پنج‌شنبه با سخنرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا رسما در شهر «ورشو» لهستان آغاز شد.

پامپئو در بخشی از نطق کوتاهش گفت: «برگزاری این کنفرانس نشانگر خواست رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ برای جمع کردن کشورهای شرکت‌کننده، برای حل بحران‌های خاورمیانه است.»

وی افزود: «این کنفرانس جنگ در سوریه، پرونده یمن و همچنین روند صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل را مورد بحث قرار خواهد داد.»

در این نشست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن و وزرای خارجه عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین، کویت و عمان حضور دارند.

نشست ورشو در ابتدا قرار بود صرفا بر ایران و تلاش برای ائتلاف‌سازی ضدایرانی متمرکز باشد، اما با واکنش منفی متحدان غربی آمریکا، واشنگتن موضوعات مورد بحث در این نشست را گسترش داد تا کشورهای غربی نیز در آن شرکت کنند. با این وجود، اغلب کشورهای اروپایی در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه در این نشست حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها