امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
منوچهر متکی در دوره تشکیلاتی جهاد اکبر:
وزیر سابق امور خارجه ایران گفت: اگر دولت چه در گفتمان‌های سیاسی و چه در تعاملات خود با اروپا و آمریکا تحول اساسی ایجاد نکند، راه به جایی نخواهد برد.
به گزارش سایت خبری تحلیلی کانون به نقل از دانشجو ، هفدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر ویژه دانشجویان انجمن اسلامی مستقل که در مشهد مقدس در حال برگزاری است؛ منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه ایران در این دوره آموزشی گفت: دانشگاه خانه دانشجو است، دانشجویانی که همه وجودشان مملو از عشق به انقلاب، عشق به آرمان‌های انقلاب و پیروی از رهنمود‌ها و راه تابناک ادامه‌دهنده رهبر فقید انقلاب در مقام معظم رهبری است.

متکی اظهار کرد: ۴۰ سال پیش در منطقه خاورمیانه نظر سنجی کردند در مورد آمریکا که ببینند این کشور چه جایگاهی در ذهن‌ها دارد؛ در این نظرسنجی ۸۰درصد جوانان خاورمیانه از آمریکا به عنوان یک الگو و یک سمبل نام می‌بردند، اما امروز بعد از ۴۰ سال خود آمریکایی‌ها دوباره نظرسنجی می‌کنند و اعلام می‌کندد در خاورمیانه بیش از ۸۰ درصد تنفر از آمریکا وجود دارد.
وزیر سابق امور خارجه ایران ادامه داد: یک روز آمریکایی‌ها پشت کاخ‌های دربسته دستور صادر می‌کردند و دستور اجرا آن‌ها اجرا می‌شد، یک زمانی روزنامه جنگی آمریکا از گوشه‌ای از مدیترانه به آن طرف مدیترانه می‌رفت و حکومت‌هایی در بین راه از ترس سرنگون می‌شدند، اما امروز آمریکا در یک مسئله‌ی افغانستان ۱۷ سال است که درگیر است و نتوانسته کار به جایی ببرد.

وی در خصوص وضعیت اقتصاد کشور گفت: اقتصاد کشور امروز بر اساس اساس اقتصاد مقاومتی و اقتصاد لیبرالی و به صورت ترکیبی اداره می‌شود، اگر دولت چه در گفتمان‌های سیاسی و چه در تعاملات خود با اروپا و آمریکا تحول اساسی ایجاد نکند، راه به جایی نخواهد برد.

متکی بیان کرد: برای اینکه بدانیم با شرایط جدید کارهایمان تطبیق دارد یا خیر باید ببینیم انطباق کارکردمان با آنچه رهبری در حوزه‌های مختلف گفته اند و می‌گویند چگونه است، اگر این انطباق را داشته باشیم کشور داری به صورت درست انجام می‌گیرد؛  در برجام رهبری راه را برای دولت و مذاکره کنندگان باز کردند، اما این نکته را هم گفتند که به آمریکا اعتماد نکنید.

وزیر سابق امور خارجه ایران ادامه داد: امام (ره) با انقلاب اسلامی ایران فقط حکومتی را در ایران تغییر نداد بلکه امام (ره) راهی را باز کرد تا مردم جهان به این تفکر برسند که امکان تغییر قدرت و همچنین از بین بردن استعمارگری وجود دارد.

وی گفت: این مسئله و این عملکرد امام (ره) و پیدایش جمهوری اسلامی ایران امروز باعث شده است که در دانشگاه‌های تل‌آویو، لندن، واشنگتن و نیویورک امروز اسلام شناسی تدریس می‌شود و آن‌ها به دنبال این هستند که نسبت به اسلام شناخت پیدا کنند.  
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها