امروز جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
رادیوی محلی سرت در لیبی، برخی خطبه‌ها و دروس "ترکی بنعلی" یکی از سران بارز گروه تروریستی داعش را پخش می‌کند.
به گزارش مشرق، برخی شاهدان عینی از شهر سرت لیبی خبر می دهند که ترکی بنعلی در درس های خود لیبی را به "لزوم فرمانبرداری از دستورات شرعی با بیعت از خلیفه مسلمانان" دعوت کرده و آنان را از "مردن به مرگ جاهلیت"؛ یعنی خودداری ازقرار گرفتن تحت لوای خلافت، برحذر داشته است.

صفحات وابسته به سازمان تروریستی داعش در شبکه تویتر، خبر رسیدن ترکی بنعلی داعشی بحرینی تبار به لیبی به عنوان نماینده سازمان تروریستی داعش را رد و بدل می کنند و وی را از مهمترین پدران معنوی داعش به شمار آورده اند.



روزنامه گاردین در تحقیق خود درباره بنعلی آورده است که ترکی بنعلی (30 ساله) که در پایان ژانویه سال 2013 به همراه 72 نفر دیگر تابعیت بحرینی شان لغو شد، فعالیت خود را در ابتدا به عنوان خطیب در میان گروههای تندرو در سوریه آغاز کرد و سپس در مارس 2014 فراخوان جنگ در کنار داعش را اعلام کرد و به یکی از مبلّغان برجسته داعش تبدیل شد.



به نوشته این روزنامه، بنعلی زمانی مشهور شد که در مذاکره با آمریکا درخصوص آزادی "پیتر کاسیگ"، به عنوان نماینده داعش حضور یافت. البته سازمان تروریستی داعش کاسیگ را که ربوده بود، پس از چندی اعدام شد.

اعزام بنعلی به لیبی به عنوان مبلغ داعش، نشان دهنده رویکرد جدید این سازمان تروریستی در لیبی است که تلاش می کند عناصر لیبیایی بیشتری را به خود جذب کرده و پایگاه گسترده ای برای خود در این کشور ایجاد کند.
برچسب ها: لیبی ، داعش ، ترکی بنعلی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها