امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام در روز 12 آذرماه جاری در دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد.

لطف‌الله بستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین کنگره بین‌المللی وحدت دانشجویان جهان اسلام 12 آذرماه جاری در تالار امام رضا (ع)، دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: پیام این کنگره به دشمنان مسلمین جهان، پیام وحدت و یکدلی تمامی مسلمانان در برابر دشمنان است.

وی  با اشاره به اینکه شعار این کنگره «صدای واحد، امت واحد» است، ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره این است که دشمنان اسلام و مسلمین بدانند ما مسلمانان در برابر ظلم و ستم آنها وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده و از نقشه‌های شوم آنها در راستای برهم زدن این وحدت آگاه هستیم و با حفظ هوشیاری هرگز اجازه ایجاد اختلاف و تفرقه به آنان نخواهیم داد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد، زیرا بسیاری از گرفتاری‌های نظام اسلامی ریشه در دودستگی، تفرقه و اختلاف بین امت مسلمان دارد.

وی با بیان اینکه با اتفاق و اتحاد میان فرق متفاوت اسلامی می توانیم به وحدت واقعی در میان مسلمانان دست یابیم، گفت: استکبار جهانی از ابتدا تاکنون به دنبال استفاده از روش‌های مختلف است که بتواند وحدت بین مسلمانان را از بین برده و جنگ‌های در میان مسلمانان ایجاد کند.

بستانی گفت: میهمانان حاضر در این کنگره منوچهر متکی وزیر خارجه دولت نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران، شیخ دقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم از بحرین، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین، همچنین مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هستند.


منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها