امروز جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
به گزارش سایت خبری کانون به نقل از فارس ، شانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی  در دهلی نو آغاز به کار کرد و قرار است تا فردا ۱۲ آوریل ادامه یابد. این مجمع به صورت رسمی با حضور نخست‌وزیر هند کار خود را شروع کرد. قرار است گفت‌وگوهای دو جانبه در سطح وزرا، رهبران صنعتی و رؤسای اصلی سازمان‌های بین‌المللی درباره آینده انرژی جهانی برگزار شود.

* نکات کلیدی

* هدف اصلی این مجمعامنیت انرژی جهان در آینده است همچنین انتقال، تکنولوژی، تجارت و سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز بررسی خواهد شد.

* در این مجمع مذاکرات غیر رسمی نیز برگزار خواهد شد که بیشتر در سطوح سیاسی و فنی خواهد بود.

* شانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی با هدف اصلاح سیاست‌ها و تصمیم‌های سرمایه‌گذاری از طریق ارتقاء دانش و انتقال تجربیات خواهد بود.

* در این مجمع شرکت‌کنندگانی از وزرای نفت ۴۲ کشور حضور خواهند داشت.

* وزیر امور خارجه هند در پایان این مجمعسخنرانی خواهد داشت.

* علاوه بر اعضای کشورها، دعوت‌هایی از ۲۰ کشوری که هند با آنها در حوزه نفت و گاز مناسباتی دارد نیز انجام شده است.

* این مجمع فرصت مغتنمی برای هند خواهد بود تا دغدغه‌ها، بحث‌ها و نگرانی‌های خود را در زمینه همکاری با دیگر کشورهای جهان مطرح سازد.

* هند معمولاً به دنبال قیمت مناسب و با تخفیف در زمینه نفت و گاز است و این مسئله احتمالاً در حاشیه این مجمع بحث خواهد شد.

* مجمع بین‌المللی انرژی ۷۲ عضو در کشورهای مختلف دارد و ۹۰ درصد تأمین، عرضه و تقاضای انرژی جهانی در زمینه نفت و گاز را شامل می‌شود.

* هند به عنوان سومین مشتری بزرگ نفت جهان است و پروژه‌های مختلف نفت و گاز در جهان دارد و به دلیل نرخ رشد اقتصادی بالا نیاز به این ماده با ارزش در این کشور روز به روز فراتر می‌رود.

* براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان این مجمع علاوه بر آژانس بین‌المللی انرژی و کشورهای اوپک شامل بازیگران اصلی بین‌المللی در حوزه انرژی نظیر برزیل، چین، هند، مکزیک، روسیه و آفریقای جنوبی خواهد بود.

* کشورهای عضو IEF  نود درصد تقاضای نفت و گاز جهان را دارند.

* شانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی به میزبانی هند و با همکاری چین و کره انجام می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها