امروز يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
معاون امور بین الملل تقریب مذاهب اسلامی گفت: فتنه گران دست این ملت که می توانست چنان مشتی بر محیط بین المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخوردهای صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.
منوچهر متکی در مراسم ۹ دی که در مصلی کرج برگزار شد گفت: نهم دی ماه تمام کننده فتنه بود.

متکی با بیان اینکه فتنه ناشی از انتخابات ۸۸ چند مولفه داشت گفت: نامزد‌ها اولین مولفه بودند، برخی شعار‌ها از همان آغاز، نشان از نامهربانی داشت.

وی با بیان اینکه سیستم انتخابات ما به گونه‌ای است که اشخاص حقیقی و حقوقی نمی‌توانند در آن اثر بگذارند گفت: مولفه اول این حوادث قبل از اینکه نتیجه آرا اعلام شود مصاحبه می‌کند و خود را پیروز می‌داند و بعد که نتیجه رسما اعلام شد هم نتیجه را نمی‌پذیرد. این‌ها نقش آفرینان اول حوادث ۸۸ بودند.

متکی ادامه داد: مولفه دوم این حوادث بازیگران خارجی بودند، در تمام ۳۹ سال گذشته دشمنان همواره در کمین بوده اند که از هر فرصتی به کشور ضربه بزنند.

وی افزود: اینان از همان روز‌های نخست در دانشگاه‌های خود واحد‌های اسلام شناسی، شیعه شناسی و ایران شناسی گذاشتند تا بدانند این انقلاب چیست.

متکی اضافه کرد: اگر انقلاب در مرز‌های خود می‌ماند شاید راضی بودند با آن کاری نداشته باشند، اما پیام سیاسی نمی‌تواند به یک منطقه خاص و جغرافیا محدود شود.

وی با بیان اینکه این‌ها تمامی طراحی خود را متمرکز کردند تا از هر فرصتی علیه ایران استفاده کنند گفت: انتخابات ۸۸ این فرصت را برای آن‌ها فراهم کرد.

متکی خاطرشان کرد: لجاجت بازیگرانی که نقش اول را در این حوادث داشتند بعد از انتخابات و اعلام نتیجه عملا در خدمت کسانی بود که علیه ایران به میدان آمدند.

وزیر اسبق خارجه با بیان اینکه ما از آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های غربی توقعی نداشتیم، چون آن‌ها در این چند سال فتنه‌هایی را سامان دادند گفت: دشمنان این بار فکر می‌کردند به دست شما و کسانی که اگر لحظه‌ای اندیشه می‌کردند به حراج گذشتن حیثیت این ملت را بر نمی‌تابیدند می‌توانند به نظام ضربه بزنند.

معاون امور بین الملل مجمع تریب مذاهب ادامه داد: نقش آفرین دیگر این حادثه صاحبان کاروان این انقلاب، بزرگ صبور و هادی بی مدعا، رهبر معظم انقلاب بود.

متکی گفت: در حالی که صحنه برای ایشان روشن بود، اما برای اینکه حجت آشکار شود دندان به جگر گذاشتند و اشک‌ها را پنهان کردند ایشان بسیار پدرانه و بسیار معنوی با این حادثه برخورد کردند.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه انتخابات نظاماتی دارد، اما رهبری نمایندگان نامزد‌ها را خواستند تا صحبت کنند، اما اینان یک کلمه را رمز کردند و آن تقلب بود و در همان کلمه ماندند.

متکی افزود: فتنه گران دست این ملت که می‌توانست چنان مشتی بر محیط بین المللی بکوبد را خالی کردند و با وجود برخورد‌های صبورانه رهبری این فتنه را تا چند ماه ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد:، اما در نهایت یک جا مردم احساس کردند که یکبار دیگر لازم است بیایند و حرفشان را بزنند و ۹ دی آفریدند تا دیگر اشک رهبری را نبینند.

متکی ادامه داد: مردم ۹ دی را آفریدند تا بگویند امام درست گفت که ملت ما از ملت زمان رسول الله است تا بگویند نظام ما یک نظام کودتایی نیست.

وی تصریح کرد: مسئولین می‌آیند و می‌روند، ولی هر جا صحنه به مردم رسید خوب درس دادند و خوب درس پس دادند.

انتهای پیام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها