امروز پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
شیخ الاسلام:

حسین شیخ الاسلام تحلیلگر و مشاور وزیر امور خارجه با خبرنگار پیام جغتای اظهار داشت: تجاوز خبیثانه علیه مردم بی دفاع یمن، با چراغ سبز اسرائیلی ها و آمریکایی ها و با سرسپردگی سعودی ها و اماراتی ها شروع شد، چرا که یمنی ها یکی از دشمنان اصلی سیاست های مستکبرانه آمریکایی ها و همپیمان او یعنی اسرائیل هستند.

تحلیل گر سیاسی منطقه افزود: عجله بن سلمان برای نشستن بر تخت پادشاهی سعودی ها نیز از عوامل تشدید کننده این خباثت و جنایت تمام عیار شده است، چرا که وی برای سرپوش گذاشتن بر سرکوبهای داخلی خود، تلاش میکند افکار عمومی را متوجه جنگ با یمن کند.

وی یمن را به باتلاقی مرگ آور برای مهاجمان تشبیه و اظهار داشت: سران تازه به دوران رسیده و ناپخته سعودی برای برون رفت از معضلات و مشکلات خود وارد این جنگ نابرابر علیه ملت یمن شدند اما نه تنها مشکلاتشان رفع نشد، بلکه روز به روز با مشکلات جدیدی روبرو می شوند و عملا ادامه این جنگ نابودی آنها را رقم خواهد زد.

شیخ الاسلام تاکید کرد: مهاجمان به یمن در هر صورت توسط انصارالله و مردم یمن تنبیه خواهند شد، چرا که سازش با دشمن و قبول شکست در برابر آن در سابقه یمنی ها و مخصوصا حوثی ها به چشم نمی خورد، آنها وارثان اویس قرنی ها و دیگر دلیران و نام آوران دنیای عرب هستند، از همین رو است که شاهد تغییر معادلات میدانی به نفع آنها هستیم.

شیوه شلیک موشک های انصارالله موضوعی بود که شیخ الاسلام با اشاره به آن تشریح کرد: اینکه یگان های موشکی یمن همانند مهاجمان اقدام به شلیک موشک به صورت مستمر و بی هدف نمی زنند، ریشه در اعتقادات دینی و انسانی آنها در راستای حفظ جان مردم بیگناه داشته و علاوه بر این بر اساس یک استراتژی معقولانه و طراحی شده به سمت اهداف مشخص و موثر شلیک می شوند.

تحلیل گر منطقه گفت: انصارالله ثابت کرده است که موشکهایش هم از برد و هم از دقت بالایی برخوردار بوده و بانک اهدافش در کشورهای مهاجم بویژه امارات و عربستان دارای گزینه های مهم و راهبردی همچون فرودگاهها و تاسیسات حساس از قبیل هسته ای می باشد، که هرکدام از آنها می تواند بعد از هدف قرار گرفتن، معادلات نبرد را تغییر داده و به کار بردن راه حل سیاسی را محتمل تر کنند.

شیخ الاسلام افزود: ائتلاف سعودی اهداف خود در یمن را برای چندین بار بمباران هوایی کرده است و ادامه حملات هوایی کور منجر به شهادت مردم بی دفاع خواهد شد، از این رو نمی تواند در عرصه نظامی دستاوردی برای مهاجمان محسوب شود.

خیانت و فرار علی عبدالله صالح، نقشه سعودی ها بود

وی خیانت رئیس جمهور سابق یمن به مردم و انصارالله را از نقشه های ائتلاف سعودی دانست و اظهار داشت: سعودی ها با راه اندازی فتنه اخیر در صنعا و قرار دادن نیروهای حزب کنگره و انصارالله در برابر همدیگر، سعی در ضربه به انصارالله داشتند، اما ناکام ماندند و برای رهاندن مهره خود یعنی علی عبدالله صالح تلاش کردند، اما سرانجام خفت باری را برای او رقم زدند.

مشاور وزیر خارجه و رئیس مجلس کشورمان یادآور شد: جنکنده های سعودی تمامی ۱۱ پست بازرسی نیروهیا مردمی را در مسیر فرار عبدالله صالح یعنی صنعا به مارب یمن را بمباران کرده بودند، اما هوشیاری رزمندگان انصارالله مانع از فرار وی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها