امروز سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
ماجرای تلاش های حقارت آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس برای گرفتن عکس یادگاری با فدریکا مگرینی، مسئوبل سیاست خارجی اتحادیه اروپا، علاوه بر انتقادهایی که در خصوص زیر سوال بردن عزت ملت مطرح شده، از زاویه دیگری نیز قابل بررسی است.
دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله برخی از شناخته شده ترین اعضای لیست امید در تلاش برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی، اصل موضوع تحلیف روحانی را به حاشیه بردند!
اقدام یکی از این نمایندگان که به صورت نامناسب و دور از شان یک نماینده قصد داشت با موگرینی سلفی بگیرد بیش از سایر عکس ها مورد انتقاد واقع شد. فرج الله رجبی نماینده شیراز با سابقه شهرداری این کلانشهر و از اعضای لیست امید با انتشار متنی از اقدام خود عذرخواهی کرد. هرچند نوشت که این اقدام پس از پایان مراسم و در فضای مطایبه آمیز رخ داده است.
سرنوشت 4 سال آینده کشور در دست چند سلفی‌بگیر!
بر خلاف او، احمد مازنی عضو برجسته لیست امید که چند باری در مورد موضوع مورد علاقه حامیان فتنه، یعنی رفع حصر نیز سخن گفته، از این اقدام به نوعی حمایت کرده است. البته حمایت او ظاهرا توجیهی است برای این اقدام نابخردانه. او با انتشار عکس نمایندگان با موگرینی، توضیح داده است که: "خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف بود، این تصویر علاقه نمایندگان ملت ایران به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز را نشان می دهد".

با این حال، فارغ از فرار به جلوی مازنی، توجیهاتی مانند "پایان مراسم" و شوخی نمایندگان نیز قابل قبول نیست؛ چراکه بی تردید نمایندگان از اینکه تک تک رفتارهای آنان آن هم در داخل صحن مجلس و رودرروی فردی مانند موگرینی، زیر ذره بین است آگاه بوده اند. تکذیب این موضوع عذر بدتر از گناه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها