امروز شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲

منوچهر متکی معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب در دیدار جمعی از علما و شیوخ کشورهای غنا و گینه که در محل مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد، گفت: طبیعت مسلمین، طبیعت اعتدالی و حرکت در مسیر صلح و آرامش است.

 وی با بیان اینکه علیرغم اتفاقات چند سال اخیر، امروز اسلام تولدی جدید در جهان پیدا کرده است، افزود: امروز چاپ قرآن کریم و کتب معارف اسلامی نه تنها در جهان اسلام بلکه در کشورهای غیر‌اسلامی در اروپا و آمریکا چندین برابر شده و این نشان‌دهنده فراهم شدن زمینه جدید برای اسلام است.

 معاون اموربین‌الملل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه بزرگترین رسالت ما معرفی اسلام راستین و واقعی به جهانیان است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد ترویج اسلام بدلی از سوی دشمنان اسلام در مقابل اسلام واقعی بودیم که هدف اسلام بدلی ترویج جنگ و درگیری میان برادران مسلمان است.

 متکی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، گروه‌های تکفیری و افراطی را به وجود آورده‌اند، گفت: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اعتراف کرد که ما داعش را به وجود آورده‌ایم و یا اینکه اسرائیلی‌ها گفتند که اگر بحران سوریه حل شود، امنیت ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا امنیت ما ایجاب می‌کند که جهان اسلام نا‌امن باشد.

معاون اموربین‌الملل مجمع جهانی تقریب گفت: ارائه تصویری مخدوش از اسلام و نهادینه کردن اختلاف و درگیری میان امت اسلامی از اهداف اصلی دشمنان اسلام برای ایجاد گروه‌های تکفیری و افراطی در جهان اسلام است.

 وی با بیان اینکه اسلام رسالت بسیار بزرگی بر دوش علما نهاده است، ابراز داشت: علما وظیفه دارند اسلام واقعی را برای مردم تبیین کنند تا مردم اسلام واقعی را از اسلام افراطی و تکفیری تشخیص دهند.

 در ادامه این دیدار علمای حاضر ضمن استقبال از سخنان منوچهر متکی تأکید کردند اختلاف و خون‌ریزی کنونی در جهان اسلام بسیار تأسف‌بار است این در حالی است که اسلام همه ما را به وحدت و دوستی دعوت می‌کند.

 همچنین علمای حاضر ضمن حمایت از اندیشه وحدت و تقریب، تأکید کردند که اندیشه تقریبی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است باید بیشتر گسترش یابد و امروز اندیشه تقریب طرفداران بسیار زیادی در جهان اسلام دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها