امروز دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
بعد از آزادی شهر حلب، در حالی بیشترین تمرکز درگیری ها در شمال سوریه بر روی شهر الباب قرار گرفته، که استقرار بازیگران مختلف منطقه ای(کردها، ترکیه، داعش و سوریه)در دروازه های این شهر، اوضاع را فوق العاده پیچیده نموده است.

بالاخص ترک ها و تروریست های هم پیمان آنها که برخلاف تعهدشان در نشست های مسکو و آستانه، مبنی بر احترام به تمامیت عرضی سوریه، همچنان در حال طراحی و اعمال نقشه، برای تصرف شهر الباب هستند.

 به هر حال در شرایطی که محورمقاومت، تسلط بر الباب را به معنی فراهم شدن امکان ایجاد خط فاصل بین سایر مناطق سوریه با نقاط مرزی ترکیه برای ممانعت از تقویت تروریست ها توسط انکارا می داند،  باید پرسید که اردوغان در الباب  به دنبال چیست؟

در جواب باید گفت که نیروهای سپر فرات تحت حمایت ترکیه تسلط بر شهر الباب را به منزله  تحقق زمینه لازم جهت ایجاد منطقه حائل(امن) می دانند که گویا در این خصوص با دولت جدید امریکا نیز به توافقاتی رسیده اند.

ترکیه همچنین می خواهد تا  تلاش کردها را برای  ایجاد ارتباط زمینی بین منطقه کُردی در اطراف عفرین از محور غربی و بین منطقه شرقی از  عین‌العرب را ناکام بگذارد. چرا که حزب عدالت و توسعه به دلیل اختلافات سیاسی و امنیتی با کردهای ترکیه، تشکیل یک ژئوپلوتیک مستقل کردی را در مرز خود، خطرناک می پندارد .

به نظر می رسد که شهر الباب ابزار اصلی و فوری محور مقاومت برای متوقف کردن زیاده خواهی های کردهای سوریه و اردوغان و البته بازکردن دروازه ای جدید برای ورود و تصرف استان الرقه از سمت غرب سوریه می باشد.
 

منبع : حامیان ولایت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها