امروز سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
حکیم‌جوادی در نشست خبری مطرح کرد :

برگزاری همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه تربیت مدرس
دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور گفت: این همایش ۵ اسفند با شعار «توانایی‌ها و تجارب، فرصت و تهدیدها» در دانشگاه تربیت مدرس و با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.
برگزاری همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه تربیت مدرس,

به گزارشسایت خبری تحلیلی کانون، مسعود حکیم‌جوادی دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در نشست خبری که صبح امروز در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد، گفت: چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور 5 اسفند در دانشگاه تربیت مدرس با حضور دانش‌آموختگان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش با منویات مقام معظم رهبری در خصوص دانش‌آموختگان برجسته‌ای که دارای توانایی‌ها و تجارب خوبی هستند و فراهم آوردن فرصت‌های مناسب برای خدمت‌گزاری آنها به نظام و ایران اسلامی با حمایت و برنامه‌ریزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، برگزار می‌شود.

حکیم‌جوادی تأکید کرد: برنامه‌ریزی درخصوص چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور از خرداد 95 آغاز شده و از ویژگی‌های این همایش فرصت 5 ماهه برای برنامه‌ریزی بوده است.

دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع رشته‌های تحصیلی و تجربیات دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور، با همکاری تشکل‌های فارغ‌التحصیلی خارج از کشور که در ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کارگروه‌های تخصصی علوم پزشکی و پیراپزشکی، علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی تشکیل شد تا در این همایش در قالب این کارگروه‌ها فعالیت شود.
@iranian_alumni_abroad
وی ادامه داد: کارگروه‌های تشکیل‌شده تاکنون برای ارزیابی جایگاه دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و توسعه کشور، بررسی دغدغه‌ها و نیازهای فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور به‌منظور دستیابی به راهکارهای رفع آنها، تحلیل نقش و جایگاه تشکل‌های فارغ‌التحصیلان ایرانی خارج از کشور در تأمین و پیشبرد اهداف آن و سازوکارهای کاربردی‌سازی علوم و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه حدود 10 جلسه تخصصی تشکیل داده و به بحث و بررسی موارد فوق برای برگزاری یک همایش موفق و فراگیر برنامه‌ریزی می‌کند.

حکیم‌جوادی افزود: با استفاده از فرازونشیب‌های اجرایی همایش‌های پیشین، این‌بار با پیشنهاد کارگروه‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، تصمیم به تشکیل دبیرخانه دائم برای پیگیری دستاوردهای همایش در طی یک سال آینده دارد و این یکی از دستاوردهای مهم این همایش است تا دستاوردهای این همایش به فراموشی سپرده نشود و با تشکیل جلسات تخصصی‌تر و با حضور مسئولان مرتبط، موارد برای حصول نتیجه بهتر پیگیری شود.

دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: مسئولان عالی‌رتبه‌ای در این همایش و کارگروه‌های تخصصی شرکت خواهند کرد که پس از نهایی شدن، اسامی آنها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند از میان تشکل‌ها این‌بار برای برگزاری چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور انتخاب شده و قطعاً در سال‌های آینده تشکل‌های دیگر نیز برای برگزاری این همایش انتخاب خواهند شد.

حکیم‌جوادی افزود: دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور تا پایان بهمن 95 برای ثبت‌نام جهت شرکت در این همایش فرصت دارند و امروز هم در حدود 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و احساس می‌شود این تعداد به هزار نفر برسد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: امروز بخش خصوصی ما از دانش‌آموختگان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بهره‌های فراوانی می‌گیرد، دوستان ما در نهاد نمایندگی رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور تصمیم دارند سامانه‌ای را طراحی کنند تا اطلاعات همه دانش‌آموختگان خارج از کشور در آن ثبت شود و امیدواریم بتوانیم این سامانه را در بعدازظهر روز همایش رونمایی کنیم.

وی در خاتمه افزود: چهارمین همایش دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور با شعار «توانایی‌ها و تجارب، فرصت‌ها و تهدیدها» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها