امروز يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

رحیم‌پور ازغدی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت فیلدر کاسترو، رهبر انقلابی کوبا در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امیدواریم که امریکای لاتین بعد از چاوز و کاسترو در برابر امریکا مقاومت کند و با اتحاد، دچار عقب نشینی نشود، چون کمپانی های امریکایی برای تک تک کشورهای لاتین برنامه دارند و می خواهند دوباره به این کشورها برگردند و بندها را محکم کنند.

 

وی تصریح کرد: تحلیل این است که نظام سرمایه داری امریکا دوباره می خواهد بر امریکای لاتین مسلط شود. آنها می گویند اقتصاد ونزوئلا به خاطر اقدامات چاوز در حال فروپاشی است و کوبا در برابر تحریم تسلیم شد؛ البته همین را هم در مورد ایران بیان می کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بالاخره رئیس جمهور امریکا وارد کوبا شد اما نکته مهم برای ما آن بود که فیلدر کاسترو اجازه ملاقات را به او نداد و این در حالی است که در برخی کشورهای دنیا و از جمله در کشور ما برخی مسئولان خواب می بینند که آیا می شود با رئیس جمهور امریکا ملاقات کرد.

 

ازغدی با اشاره به اینکه کاسترو انسان شریفی بود، تصریح کرد: با وجود اینکه کمونیست و شوروی دچار فروپاشی شدند، اما فیدل روی حرف خود ایستاد و تا آخر عمر با مردم عادی زندگی کرد و آلودگی اقتصادی پیدا نکرد و این در دین مبین اسلام یک ارزش اقتصادی است.

 

وی افزود: همانطور که امریکایی ها برنامه ای برای کشورهای امریکای لاتین دنبال می کنند، در منطقه ما نیز برنامه هایی در حال اجرا دارند؛ به گونه ای که امریکا نهضت های اسلامی ضد استعماری، ضد امپریالیستی و ضد استکباری در این منطقه را به یک جنبش کور تروریستی احمق مذهبی که وحشی ترین نوع تروریست است، تبدیل کرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امروز شاهدیم تروریست ها در جلوی دوربین، سر بچه ها را می برند و در واقع با این کار می خواهند رژیم صهیونیستی، آل سعود، دیکتاتورهای فاسد منطقه و رژیم های نفتی را حفظ کنند. این ها می خواهند بگویند اسلام دین وحشی ها و دین جنایت است. در واقع هدف آنها این است که بگویند دین رهایی آزادی بخشی و دین کمک به مستضعفین جهان به دین یک مشت وحشی، احمق و جنایت کار تبدیل شده است.

 

پورازغدی با تاکید براینکه ما باید به خصلت های خوب کسانی که مسلمان نیستند، اما انسان های با شرافتی هستند و تسلیم ظلم نشده و تا آخر حرف خود را عوض نکرده اند، احترام بگذاریم، اضافه کرد: کاسترو اجازه ملاقات به اوباما را نداد و ما از این جهت به او احترام می گذاریم؛ و گرنه تکلیف ما با مارکسیست روشن است. استدلال قرآن، استدلال شیعی و دین توحیدی ما این است که در کنار مظلومان عالم باشیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور هند یک استاد دانشگاه در کنار من نشسته بود که یک بودای مارکسیست بود. او به من گفت اگر آمریکا به شما حمله کند ما همه می آییم و در کنار شما می جنگیم ،چون شما پرچم ضد امریکایی را در دنیا بالا برده اید؛ واقعیت این است اگر چه این فرد یک مارکسیست بود، اما این ها دشمن مذهب و دین نیستند.

 

وی بیان کرد: همواره از ما سوال می کنند که شما به عنوان یک نهضت دینی که شعار آن توحید و عدالت است، چه سر و کاری با جریان های برابرطلب و ضداستثمار که مسلمان نیستند، دارید، افزود: ما ده ها و صدها آیه و روایت داریم که جزو منابع اصلی دین ما هستند و به عنوان وظیفه به ما می گویند باید در کنار همه مظلومین جهان ولو اینکه غیرمسلمان هم باشند، قرار بگیریم، و گرنه خداوند ما را توبیخ می کند.

 

پورازغدی در ادامه با اشاره به اینکه وعده بهشت زمینی نظام سرمایه داری از خواب به سراب تبدیل شده است، گفت: پس از شکست کمونیسم، نظام سرمایه داری گفت که این شکست به خاطر این بوده چون ما درست می گفتیم، اما واقعیت این است که بنا بر آمارهای نهادهای رسمی امروز از اقتصاد امریکا 400 سرمایه دار بزرگ امریکایی به اندازه 170 میلیون نفر جمعیت این کشور ؛‌که نصف آن می شوند، سرمایه دارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یک ده هزارم جمعیت امریکا درآمد 28 میلیون دلاری و بقیه درآمد 30 هزار دلار در سال دارند و درآمد 90 درصد مردم امریکا فقط سه درصد رشد یافته است.

 

وی خاطر نشان کرد: فقط در سال 2010 دو میلیون و 600 هزار نفر امریکایی جدید به فقرا ملحق شده اند و صد میلیون امریکایی طبق آمار نیویورک تایمز، زیر و یا روی خط فقر قرار دارند. 6.7 درصد امریکایی ها روی خط فقر مطلق و در حد مرگ و گرسنگی هستند.

 

پورازغدی با بیان اینکه 240 میلیون نفر از مردم امریکا در سن اشتغال هستند که بیش از صد میلیون نفر آنها در زمره بیکارین قرار دارند، خاطر نشان کرد: 49 درصد از امریکایی های بیکار اگر از دولت فدرال امریکا کمک مالی نگیرند، نمی توانند زنده بمانند؛ در حالی که در گذشته یک سوم این جمعیت این وضعیت را داشته اند. از هر 5 نفر امریکایی یک نفر گرسنه است.

 

وی گفت: در سال 2008 تعداد 31 میلیون امریکایی نمی توانستند بدون کپن غذا زنده بمانند و حالا این میزان به 50 میلیون نفر افزایش یافته است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از هر 4 کودک امریکایی یک کودک ژتون غذا می گیرد، بیان کرد: 50 درصد کودکان امریکایی تا سن 18 سالگی مجبورند که ژتون غذا دریافت کنند. هم چنین 42 درصد از زنان امریکایی نیز مجبورند ژتون غذا دریافت کنند و این وعده بهشت سرمایه گذاری امریکا بوده است.

 

وی هم چنین به آمار دیگری از سازمان های امریکایی اشاره کرد و گفت: بین 47 تا 50 میلیون نفر از امریکایی ها در خط فقر هستند؛ که از سال 2007 تا حالا طی این هشت سال 10 میلیون نفر دیگر به آنها اضافه شده و این در حالی است که امریکاییها میلیون ها دلار در عراق و افغانستان هزینه کردند و جنگ و خونریزی به راه انداختند.

 

پورازغدی گفت: از حدود 48 تا 50 میلیون نفر فقیر در کشور امریکا 20 میلیون و 500 هزار نفر زیر خط فقر مطلق کامل قرار دارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امریکا بیشترین کارتون خواب را در بین کشورهای صنعتی از حیث جمعیت دارد، خاطر نشان کرد: درآمد 20 میلیون و 500 هزار خانواده امریکایی کمتر از میزان خط فقر در این کشور است؛ یعنی زیر ده هزار دلار در سال درآمد دارند.

 

وی با بیان اینکه پدیده گرسنگی در ایالات متحده امریکا هیچ وقت به این شدت نبوده، خاطر نشان کرد: نرخ بالای گرسنگی در امریکا بی سابقه بوده است و در واقع 17 میلیون و 200 خانوار امریکایی یعنی یک هفتم جمعیت خانواده های این کشور محروم از امنیت غذایی هستند.

 

پورازغدی گفت: از زمانی که ثبت آمار در کشور امریکا آغاز شده، این آمارهای مطرح شده در این کشور بی سابقه هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کودکان ۱۰ درصد از خانواده های امریکایی سوتغذیه دارند که حدود ۱۰ میلیون خانواده را شامل می شوند، اضافه کرد: این ها می گفتند که بهشت روی زمین را درست می کنیم و دین مزخرف است؛ اما امروز این سرنوشت را پیدا کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در این سال ها زندگی برای 90 درصد مردم امریکا بدتر شده است، گفت: در نظام سرمایه داری هدف نظام پزشکی خدمت نیست، بلکه تجارت با جان انسان است. در واقع امکانات پزشکی در امریکا زیاد است، اما 90 درصد مردم زمانی که به امکانات خاص نیاز دارند، نمی توانند از این خدمات استفاده کنند.

 

پورازغدی تصریح کرد: بخش درمان امریکا به جای خدمات پیشرفته، فناوری پیشرفته دارد. در واقع نظام بهداشت امریکا در حوزه پیشگیری از سایر کشورهای صنعتی ضعیف تر است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در نظام های سرمایه داری مردم را بیمه کرده اند و هزینه ها را پایین آورده اند، بیان کرد: اما امروز ده ها میلیون نفر از مردم امریکا بیمه ندارند و ده ها میلیون نفری که دارای بیمه هستند ، جز در مورد چند بیماری ساده، نمی توانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

 

وی گفت: رتبه دستمزد پزشک در امریکا دارای بالاترین رقم است و در واقع این کشور گرانترین قیمت در این حوزه است.

 

پورازغدی با اشاره به اینکه حدود یک سوم از مردم امریکا به دلیل فقر مادی به پزشک مراجعه نمی کنند و یا از خرید داروهایی که پزشک تجویز کرده امتناع می کنند، گفت: این همان بهشت سرمایه گذاری است که آنها وعده آن را داده بودند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: 47 میلیون نفر از مردم امریکا هیچ بیمه ای ندارند و این کشور از حیث بهداشت و سلامت در جهان دارای رتبه 37 است. حرف ما این است که این ها می گفتند همه چیز باید فدای توسعه و رفاه شود، اما به راستی این رفاه کجاست.

 

وی تصریح کرد: امریکا 350 میلیون نفر جمعیت دارد، اما از هر شش نفر یک نفر در فقر مطلق زندگی می کنند.

 

پورازغدی در ادامه با بیان اینکه با شکست کمونیست و ناکارآمدی نظام سرمایه داری، عصر جدیدی که پیش روی بشر قرار گرفته عصر دین و عدالت خواهی انقلابی است، افزود: امروز دین جدید به موتور جنبش های بزرگ انقلابی و عدالت خواه است و سازشکار نیست؛ چون حسین بن علی(ع) را دارند، طبقاتی نمی اندیشد، چون امام علی(ع) را دارد و نسبت به تاریخ و آینده جهان مایوس نیست، چون در انتظار حضرت مهدی (عج) است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما معتقدیم که مهدی (عج) و مسیح خواهند آمد و تمام انقلابیون و عدالت خواهان جهان زیر پرچم آنها جمع می شوند. در واقع خداوند ما را دعوت به یک جنبش جهانی و نبرد مسلحانه برای نجات مستضعفان جهان کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها