امروز شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:
 
مقدمه :
اشتباه کردم به جان کری اعتماد کردم. این جمله ظریف، تنها اعتراف به اشتباه بزرگ و فریب بزرگ نیست، بلکه اعتراف به فروپاشی ایده دولت روحانی است.

ایده دولت روحانی چه بود؟
 
ایده دولت روحانی «اعتمادسازی و تعامل با آمریکا» بود. در راستای این ایده و به منظور اعتمادسازی برای طرف آمریکایی، برنامه هسته‌ای ایران به صورت یکجانبه، متوقف و به عقب برگردانده شد. انتظار دولت روحانی این بود که پس از این گام بزرگ اعتمادساز، طرف آمریکایی وارد فاز تعامل با ایران شده و با رفع تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های ایران، امکان سرمایه‌ گذاری خارجی در ایران فراهم شود. از منظر ایده دولت روحانی، تحقق روند مذکور منجر به برجامیزه شدن جامعه تا انتخاب 96 شده و متضمن پیروزی رئیس دولت اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم خواهد شد.

نتیجه :
 
اکنون با بدعهدی آمریکا و تمدید تحریم‌های ایران، اعتراف به اشتباه از سوی ظریف، اقرار به شکست ایده دولت روحانی برای «اعتمادسازی و تعامل با آمریکا» است. در این شرایط، پاسخ مردم به اشتباه بزرگ و فریب بزرگ چه می‌تواند باشد؟ نه بزرگ به ایده شکست خورده نه بزرگ به سرکار گذاشتن مردم نه بزرگ به ناکارآمدی نه بزرگ به خسارت محض نه بزرگ به عدم صداقت
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها