امروز شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دولت در همسویی با کشورهای بیگانه به کنوانسیون‌هایی می‌پیوندد که برای ایران مسئله‌ساز خواهد بود، گفت: آثار کنوانسیون‌هایی چون FATF منحصر به دولت فعلی نخواهد بود و دولت‌های آینده را نیز تا سال‌ها درگیر خود خواهد کرد.

وی افزود: دولت سعی می‌کند این تعهدنامه‌ها را به صورت محرمانه امضا کند تا افکار عمومی از آن دور بماند و با نامگذاری‌های متفاوت آن را از زیر بار تایید مجلس نیز خارج کند.

قدیری ابیانه با اشاره به امضای FATF توسط وزیر اقتصاد اظهار داشت: مگر وزیر اقتصاد در موضعی هست که بتواند متنی را امضا کند که سازمان‌های مقاومت،سپاه و وزارت دفاع را غیرقانونی قلمداد می‌‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد که چرا چنین متنی را امضا کرده است.

وی با بیان اینکه وقتی رئیس کمیته مالی هیات مذاکره‌کننده برجام دو تابعیتی و حقوق‌بگیر انگلیس از آب در می‌آید بهتر از این نمی‌توان انتظار داشت، گفت: FATF این امکان را برای دشمن فراهم می‌آورد که در مبادلات مالی کشور دخالت کنند و ایران را پاسخگوی سوالات کشورهای غربی خواهد ساخت؛ در حالی که تحریم قوای نظامی کشور مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: مسئله فقط در این خلاصه نمی‌شود و شاهد هستیم که قراردادهای نفت نیز طوری تنظیم می‌شود که ده‌ها ایراد به آن وارد است.

وی با طرح این سوال که چه کسی چنین متن‌هایی را تدوین کرده و نقش عوامل نفوذی و بیگانه در تدوین آن به چه مقدار است، تصریح کرد: کنوانسیون حقوق کودکان نیز که توسط دولت فعلی تایید شده شرکت کودکان در مراسم مذهبی را خلاف تلقی می‌کند و این یعنی در آینده اگر در مراسم محرم افراد زیر 18 سال در مراسم شرکت کنند ایران ناقض حقوق کودکان تلقی خواهد شد.

قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: این دولت همه اصول و عزت کشور را زیر سوال برده و برخلاف آن عمل می‌کند.

منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها