امروز دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
عمار رضایی صبح امروز در دهمین همایش سالانه «از اسلام تا اسلام» که به همت نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشجویان ایرانى خارج از کشور در محل هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار داشت: انجمن‌های اسلامی دانشجویان نهاد فرهنگی و سیاسی است که مخاطب آن دانشجویانی با باور قلبی به ولایت فقیه و امان راحل هستند که این حق را برای خود محفوظ می‌دانند که مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

وی افزود: انجمن‌های اسلامی دانشجویان بازوی مهم نهادهای ایرانی برای معرفی دانشجویان متفکر در داخل و خارج کشور هستند که با حمایت مسئولان زمینه‌ساز رشد و تعالی دانشجویان و کشور می‌شود.

رضایی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان شبه قاره هند از سال 1352 تشکیل شده گفت: در حال حاضر قریب به 6 هزار ایرانی در هندوستان مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنان در رشته علوم پزشکی تحصیل می‌کنند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون انجمن‌های اسلامی در 5 شهر هندوستان دایر است تصریح کرد: این انجمن‌ها به ارائه خدمات مذهبی، اجتماعی و سیاسی به دانشجویان می‌پردازند و فعالیت مبلغان دانشگاهی همزمان با ماه رمضان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت علمی آنان در کارگاه آموزشی از اقدامات انجام شده است.

رضایی با اشاره به ضرورت توضیح اهمیت و ارائه راهکار جذب دانشجویان به اعضای انجمن‌ها گفت: برگزاری نشست‌های اجتماعی با محوریت تحولات جهان اسلام و انقلاب، فراهم‌سازی فضای ارزیابی جریانات سیاسی و خط‌دهی صحیح به انجمن‌ها برای آگاهی سیاسی و آشنایی دانشجویان با ارزش‌های امام راحل و انقلاب مورد توجه اتحادیه قرار گرفته است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند تصریح کرد: تاسیس کانون قرآن و عترت برای انس و تدبر در قرآن، بنیاد نخبگان ایرانی مقیم هند و برگزاری کنفرانس اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های اتحادیه است‌.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش امور بین‌الملل و بانوان به فعالیت‌های اتحادیه افزود: با توجه به گسترش فعالیت مسلمانان افراطی و تروریسم در جهان اسلام و اهمیت خانواده و نقش زن در کارگاه‌‌های اجتماعی این دو بخش افزوده شده که بالاترین بودجه توسط نهاد نمایندگی رهبری به نهاد خانواده اختصاص یافته است که نشان از اهمیت این حوزه دارد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند تصریح کرد: این ظرفیت شناخته شده و باتوجه نفوذ دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های هندوستان به جذب دانشجویان مسلمان هندی و دیگر کشورهای منطقه در راستای گسترش تفکر جمهوری اسلامی ایران در میان آنان پرداختیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی در هند به اثبات رسیده است گفت: با توجه به هفت سال تجربه زندگی در هندوستان این مسئله را مشاهده کردم، همچنین دانشجویان مسلمان دیگر کشورها از اینکه ایران برای دانشجویان خود در خارج از کشور سرمایه گذاری می‌کند و حامی برگزاری مناسبت‌های دینی و مذهبی است تعجب می‌کنند و می‌گویند ما از حمایت دولت خود برخوردار نیستیم.

رضایی افزود: دانشجویان ایرانی در هندوستان موفق و تاثیرگذار هستند و خود دانشجویان باید وارد میدان شوند و نگاه به کنسولگری و سفارت خانه‌‌ها نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها