امروز پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
شفا آنلاين-معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغات گسترده دارو در شبکه های ماهواره ای به ویژه فارسی زبان ها، گفت: لاغرشدن، قدکشیدن و زیبایی از هیچ شیوه شعبده بازی ممکن نیست.

به گزارش شفا آنلاين،«رسول دیناروند» افزود: استفاده از داروهای تقلبی و قاچاق، عوارض و عواقب جبران ناپذیری برای سلامت دارد. 


وی با تاکید بر اینکه مردم فریب تبلیغات و ادعاهای عجیب و غریب این داروها در شبکه های ماهواره ای را نخورند، ادامه داد: زیبایی، لاغری و ... مسیرهای علمی دارد که در کشور متخصصین آن وجود دارند و راهکارهای آن ارایه می شود و مردم باید از این مسیرهای علمی استفاده کنند. 

وی افزود: داروهای قاچاق و تقلبی، به دلیل اینکه اجازه عرضه در شبکه رسمی داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند، از طریق شبکه های زیرزمینی و توزیع پستی، هرمی و شخصی توزیع غیرقانونی می شود. 

دیناروند با اشاره به اینکه برخی از مردم به دلیل ناامیدی و نارضایتی از وضعیت ظاهر خود به مصرف داروهای تبلیغاتی در ماهواره روی می آورند، یادآور شد: برخی مصرف کنندگان حتی پس از مراجعه به پزشک، روی بیان استفاده از این گونه داروها را ندارند. 

وی با اشاره به راه اندازی پرتال غذا و دارو در کشور، افزود: این پرتال امسال شروع به کار می کند و زیرساخت های آن برای بهره برداری کامل در سال آینده، آماده می شود. 

وی جلوگیری از ورود داروی قاچاق و تقلبی، تکمیل اطلاعات شبکه تهیه و توزیع دارو در کشور و شفاف سازی در بخش صدور مجوزهای دارویی را مهمترین دستاورد و اهداف پرتال سازمان غذا و دارو عنوان کرد. 

دیناروند با بیان این که تقلب در حوزه سلامت تنها آسیب اقتصادی و ضربه به تولید داخلی نیست، ادامه داد: ورود دارو و تجهیزات قاچاق و تقلبی، سلامت مردم را به خطر می اندازد. 

وی در مورد وجود برخی سموم در میوه ها و همچنین روغن پالم در مواد غذایی، گفت: توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که مردم مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات را کم نکنند. 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد احتمال وجود واکس بر روی میوه ها، تصریح کرد: در صورت وجود این ماده بر روی میوه نیز مردم میوه را پس از شستشو اگر این ماده از بین نرفت، پوست میوه را بگیرند. 

رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز سه شنبه در سمنان و شهمیرزاد، پنج پروژه حوزه بهداشت و درمان را به مناسبت دهه فجر افتتاح کرد. 

همزمان با ایام الله دهه فجر بهره برداری از 15 پروژه بهداشت و درمان با 100 میلیارد ریال هزینه در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان آغاز شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
Nivedita
|
Venezuela, Bolivarian Republic of
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
Stay with this guys, you're heiplng a lot of people.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها